wat kan er fout gaan bij het inelkaar zetten van een computer?

Ik ben bezig een computer in elkaar aan het zetten. Maar wat gebeurd er als ik bv wat draadjes verkeerd aansluit. Geeft ie dan een foutmelding of is er ook kans op kortsluiting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wees maar niet bang. De kans dat er iets fout gaat is klein, en als je het niet aandurft, laat hem dan monteren.

Het beste antwoord

Alle stekkers(op de kleine connectors na) kunnen maar op één manier op het moederbord worden geplaatst. Die van je case afkomstig zijn mogen omgedraaid of zelfs helemaal verkeerd zitten, dat is geen probleem. Ergste geval daar is dat je geen LED indicatie van je power of hdd hebt, en dat de powerbutton de reset button is geworden....

Belangrijk is dat je de processor goed plaatst(denk aan dat driehoekje) en dat de ventilator vlak op de processor zit, verder kan er weinig misgaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo Larsie22,

Er zijn niet zoveel draadjes die je moet aansluiten als je een computer in elkaar zet.
De meeste connectoren kunnen ook maar op 1 manier. Daar hoef je dus niet zo bang voor te zijn.
De enige draadjes die je misschien tegenkomt, zijn die van het moederbord naar de ledjes in de computerkast. Als je die verkeerd zou aansluiten, zullen ze niet (goed) werken, maar de kans op kortsluiting is heel klein als je de instructies opvolgt in het boekje van je moederbord zit.

Het meest voorzichtig zou ik zijn met het met de blote handen aanraken van de contactpuntjes en de koperbaantjes van zowel het moederbord als de losse componenten. Dit kan door elektrostatische lading beschadigd worden. Er bestaan daartoe polsbandjes met een krulsnoer eraan waarmee je jezelf kunt verbinden aan geaard punt om eventuele elektrostatische lading weg te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt
ik zit nu erg te pielen met draadjes maar als ik hem straks aanzet en er zitten er een verkeerd start hij dan niet op of gaat hij kapot?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is onwaarschijnlijk.
Maar kun je anders een foto uploaden?