wat is de goedkoopste hardware oplossing om met wifi te kunnen internetten?

Zonder gebruik te maken van een telefoonabonnement of andersoortige abonnementen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaat dus over een apparaat telefoon (kan dat zonder simkaart?), tablet, pda, of wat er allemaal nog niet meer op de markt is.

Het moet overigens portable/draagbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je precies. Welke apparaat op welke locatie. Iphone thuis? Laptop onderweg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een verkeerd idee hebt van wifi. Wifi installeer je normaliter thuis het is een vervanging voor een bedraad netwerk. Onderweg moet je "hopen" dat iemand je gratis/betaald wifi aanbiedt (trein/mcdonalds) je apparaat moet dan voorzien zijn van een wifimodule.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik je vraag snap. Je hebt al ergens een wifi connectie die je op kan, je wil nu alleen een device die wifi mogelijkheden heeft zonder gsm-abonnement. Heb een antwoord gegeven

Het beste antwoord

Een Nokia E63 of E71 werkt prima (marktplaats 7 tientjes?? ebay.com in Hongkong 150 dollar voor een nieuwe?)
Ik stop er een 1 euro prepaid simkaart in van Simyo (KPN netwerk, tegoed is 5 euro). Tegoed verloopt niet, je moet alleen 1x per half jaar een keer bellen van dat tegoed van een euro dus.
Kun je Whatspappen, Pingen, MSN-en en mailen. Zo'n Nokia is solide genoeg om 10 jaar mee te gaan.
Nu alleen nog een buurman zonder wachtwoord en een snelle verbinding:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je wilt internetten zonder abonnement, moet je op zoek naar een open wifi-netwerk. Er zijn genoeg publieke wifi-hotspots die gratis te gebruiken zijn.
Of je kunt meeliften op de wifi van de buren. Als die het goed vinden, tenminste.

Toegevoegd na 1 minuut:
En qua hardware (waar je om vroeg): De meeste laptops hebben al een wifi-adapter ingebouwd. Als dat niet het geval is, kun je een goedkope usb-wifi-adapter kopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Die heb je al vanaf een tientje.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zover was ik al. Maar wat is nu de goedkoopste hardware die ik kan bemachtigen om te internetten? Ik zal de toelichting op de vraag verduidelijken.
Op deze vraag antwoord ik het volgende: Als U een vriendelijke buurman/buurvrouw heeft en die wil zijn/haar wachtwoord geven om in het netwerk te komen..en het toestel op WLAN/WIFI zet voor Uw toestel...is dat de goedkoopste oplossing. Een andere manier zou ik niet kunnen bedenken.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de goedkoopste telefoon met wifi mogelijkheden zonder gsm abonnement kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
65 euro. Wees er wel zeker van dat je een vrij te gebruiken wifi netwerk op kan (werk/school/buurman met onversleuteld netwerk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meen me te herinneren (googla kan misschien helpen) dat er allerlei aanbieders zijn die prepaid toegang op (bijvoorbeeld) het hotspot netwerk van kpn bieden.
Goedkoop als je maar weinig internet.

Als je toch in de sfeer van (goedkopere) abonnementen zoekt: voor een tientje per maand heb je onbeperkt internet op je mobiel, laptop via bluetooth aan je mobiel koppelen en klaar.
In elk geval een stuk goedkoper dan een vaste lijn+adsl of kabel+internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedoel je dat je internet op je mobiel neemt voor 10,- en het via bluetooth overzend naar je laptop?