Waarom als ik een DVD in mijn laptop stop, dan zegt mijn laptop: Plaats een schijf in station C. Terwijl hij er al in zit! Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is C: niet je hardeschijf?
Amadea
12 jaar geleden
Bij mij zit het DVD-laatje onder station D.

Het beste antwoord

Deze foutmelding is waarschijnlijk niet exact wat er op je scherm verschijnt. Normaal gesproken is C: de harddisk, met daarop het besturingssysteem. Het is onlogisch dat om een (verwisselbaar) medium wordt gevraagd op een station met vaste schijf. Dus is doe het volgende:
- start je laptop normaal op
- Welke windowsversie heb je ? Hieronder XP-instructie:
- Als je dubbelklikt op "deze computer" (op buroblad), dan zie je alle stations staan, die bekend zijn op je computer. Wat staat er als stationsadres genoemd voor je harde schijf en wat voor je DVD-CD-speler ?
Wat gebeurd er als je dubbelklikt op het station voor de DVD-speler, terwijl er GEEN schijf inzit ?

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie voor de duidelijkheid:
Wat gebeurd er als je dubbelklikt op het station voor de DVD-speler, terwijl er geen CD of DVD inzit ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zou kunnen dat de schijf onleesbaar is ofdat de drive zelf kapot is, wat gebeurt er bij een andere schijf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde al is het een CD-Rom of een PC spel, het blijft zeggen Plaats een schijf in station C. Ik ben echt en einde raad. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik zeggen dat je DVD-rom kapot is, nieuwe kopen is de enige optie dan. Je zou nog even kunnen kijken of de stekkers goed aangesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu zegt hij plaats een schijf in station E! Ik word echt helemaal gek....
Vreemd dat hij de dvd speler ziet als station C. Meestal is C de hardeschijf met het besturingssysteem. Je zou eens in computerbeheer kunnen kijken welke schijfletter je dvd speler heeft en deze eventueel aanpassen.

configuratiescherm>>systeembeheer>>computerbeheer>>opslag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En trouwens als hij Plaats een schijf in station C zegt, dan gooit hij ook dat ding waar de cd/dvd ding eruit. Zodat je het erin kan stoppen.