Hoe kan het dat als ik op mijn toetsenbord de z intoets ik een y krijg en vise versa?

Het is een nieuw toetsenbord.Voor@Moet ik een toets indrukken met een° en een een soort dakje omhoog

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
22.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een AZERTY of QWERTY toetsenbord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Azerty_fr.svg

Het beste antwoord

Er is bij jou een verschil tussen wat er op de toetsen van het toetsenbord staat, en wat je op je scherm krijgt.

Eerste vraag is dan: wat staat er op jouw toetsen?

De bovenste rij letters: is dat QWERTY of QWERTZ of AZERTY of iets anders?

Boven de (ik bedoel de 8 boven de i), staat daar een '*' of een '('?

Wat staat er op de drie toetsen rechts van de M: zijn dat komma, punt en schuine streep? Met daarboven (dus als je de SHIFT indrukt) '<', '>' en '?'? Of staat er iets anders?

Toegevoegd na 1 uur:
Taurus, naar aanleiding van je toevoeging

"
Naast de m gewoon , . - MET SHIFT ; : :
Boven de i met shift ( onder de esc zit mijn @ deze toets heeft een ° en een ik noem het maar een dakje. Naast de p zit een u met 2 puntjes erboven ¨^met shift en onder de u een A Met puntjes met shift´` voor deze A heb ik een O met puntjes als ik gewoon druk krijg ik + met shift±
"

kom ik tot de conclusie dat je een DUITS toetsenbord hebt. Heb je je toetsenbord toevallig in Duitsland gekocht, of in een winkel in de buurt van de Duitse grens?

Je kunt nu twee dingen doen.

De beste mogelijkheid: koop een "gewoon" toetsenbord. Dan kloppen de toetsen weer met wat je op je scherm ziet. Voordeel van een "gewoon" toetsenbord is dat je daarop kunt leren blind te typen.

Andere mogelijkheid: stel je toetsenbordtaal in op Duits (DE). Nu heb je op je tafel een Duits toetsenbord staan, maar je hebt je computer verteld dat het een "gewoon" toetsenbord (US / EN) is. Dat gaat mis. Zodra je je computer vertelt dat je een Duits (DE) toetsenbord hebt staan, komt er in ieder geval op het scherm hetzelfde te staan als de toets die je indrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt dat ik het in Duitsland heb gekocht want daar woon ik ook.Ik heb de toesenbordtaal verandert maar krijg nog steeds een z als ik op de y druk.

Andere antwoorden (3)

Dan heb je een Spaans toetsenbord...

Of als Spaans ingesteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SERIEUS? het is een bekend merk ik mag hier waarschijnlijk geen merknaam noemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwam er een aantal jaar terug tijdens de vakantie achter in een internetcafé op Mallorca dat het Spaanse toetsenbord de Z en Y verwisselt heeft...
Dan staat hij inderdaad op de verkeerde landsinstelling. Ga eens naar configuratiescherm>Klok, taal en regio>Toetsenborden en anderen invoermethoden wijzigen en zet de invoertaal op 'Engels (Verenigde Staten)'. Druk dan op ok. Helpt dit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt geen verkeerd toetsenbord maar hij staat op de verkeerde ''land-instelling'' dit bepaald ook hoe het toetsenbord werkt. op de taakbalk zie je links een toetsenbord. klik daar maar eens op. kies de juiste land-instelling en je probleem moet verholpen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,helpt ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is niet zo best. ik kan je 2 opties geven: 1. naar de winkel gaan waar je het product gekocht hebt gaan en vragen of zei je misschien kunnen helpen. 2. je kan naar het bedrijf mailen en jouw probleem vertellen. zo'n bedrijf heeft vaak een klantenservice die jou kunnen helpen.