Een vriend van me start zijn pc op, krijgt het laden van windows en daarna word zijn scherm zwart. Wat kan dit zijn?

andere monitor al aangesloten, zelfde probleem. waarschijnlijk videokaart?

Toegevoegd na 1 minuut:
ook in veilige modus krijgt hij hetzelfde probleem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (7)

Ventilator kapot of teveel stof heb ik ook gehad andere cool ven en hij doet het weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een virus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U schrijft in deze vraag niet,dat er vreemde/vage piepgeluidjes zijn te horen,zodat het vrijwel zeker de videokaart is. Gezien het feit,dat U deze computer wel kunt starten houdt in ,dat het dan alvast géén "voedings- of moederbord probleem" betreft.

Kortom om dit te testen een andere videokaart - bijvoorbeeld,die van Uw pc er in plaatsen.
Succes en groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een beschadigde Windows installatie. Ter controle kun je proberen op te starten van een Live-CD van Ubuntu of iets dergelijks (Linux). Als dit werkt, weet je dat de hardware in orde is. (Draai deze redenatie niet om!)

Zet er een nieuwe harde schijf in, haal de oude er tijdelijk uit, installeer Windows opnieuw op de nieuwe schijf en kijk of hij het dan doet. Zo ja: probleem gevonden: kopieer alle belangrijke bestanden van de oude harde schijf naar de nieuwe.

Als je zeker weet dat je alles hebt, formatteer dan de oude schijf. Deze kun je nog als data schijf blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een probleem die ik gehad heb. Het kan de videokaart zijn maar ik schat de kans in dat het de voeding is. Deze kan je videokaart niet genoeg stroom leveren waardoor je pc het wel doet maar je dus zwart beeld houdt. Misschien kun je een videokaart proberen die je met een apart kabeltje kan aansluiten op het moederbord waardoor hij zijn stroom zelfstandig neemt. Dit heeft het bij mij opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dat zijn kan weet ik ook niet. Maar met dezelfende problem werkt mijn PC wier want ik F1, of F5 druck.
Die monitor is et niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
videokaart even uitnemen en herplaatsen kan soms helpen, een slecht contact is voldoende.
is de kaart voorzien van een ventilator? zo ja : werkt deze nog, de temperatuur kan te hoog oplopen.
succes.