Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

A3 & A4 kleuren printers : wie kan mij overtuigen of een inkjet printer beter is dan een laserprinter??

hier bedoel ik enkel en alleen wat betreft de kwaliteit van kleuren fotos afdrukken. (niet de snelheid en of de kostprijs per afdruk)

ik weet wel wat de voordelen zijn voor thuis gebruik en of kleine onderneming

Toegevoegd na 19 uur:
ik ben vergeten te vermelden waarvoor ik deze eisen stelt:

fotoafdruk service is voor mij geen oplossing.

Omdat ik grafische drukwerk wenst te kunnen maken.
wat betekend dat ik heel vaak dubbelzijdig afdruk ontwerpen moet kunnen uitvoeren.

... en zou moeten kunnen op gewoon papier als ook op dikkere papiersoorten. Om bijvoorbeeld visite kaartjes en Mappen-folder te kunnen maken (dubbelzijdig afdrukken en uitsnijden) en kleine verpakking ontwerpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi musc,

laserprinters zijn beter dan deskjet printers.
het materiaal vlekt niet, is niet watergevoelig.

mochten de foto's minder goed zijn, dat is jammer, want foto's kan je beter via een fotoafdrukservice laten maken.
dat is veel goedkoper dan kleuren cartridges of kleuren toner.
bovendien heb je voor goede foto's ook speciaal fotopapier nodig. zelf afgedrukte foto's zijn daardoor peperduur.

de laserprinter is duur in aanschaf, toner is ook duur, maar eenmaal aangeschaft zijn de afdrukkosten nihil.
bij een deskjet betaal je je groen en geel aan inktpatronen.

als het geld er is, dan zou ik voor laser kiezen.
helaas heb ik zelf een deskjet, inclusief vlekken ;-)

groeten, Dré

Toegevoegd na 12 uur:
aanvulling:

je schrijft in je toevoeging 'heel vaak' .

alleen dat al is voldoende om voor een laserprinter te kiezen.
ik leef in de veronderstelling dat een rondje langs (professionele) printerboeren verhelderend kan werken.

dubbelzijdige afdrukken, gegarandeerd dat een deskjet hier vlekken op achterlaat.
je kan enkelzijdig afdrukken, een lange tijd wachten, papier gladstrijken, en vervolgens de tweede ronde.
maar als je dit heel vaak moet doen, wordt je niet blij.

ik ben er van overtuigd dat een professioneel advies, eventueel eens buurten bij een grafisch bedrijf zeker geen kwaad kan.

veel suc6
groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hi Dré, dank voor je reactie,
fotoafdruk service is voor mij geen oplossing.
zie mijn aangepaste tekst (vraag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Dré voor de goede tips
ja, zoals je zegt, kan ik best eens voor verdere uitleg best eens bij een professioneel gaan voor verder aankoop advies

Andere antwoorden (3)

Thuis hebben wij ook zo'n printer en ik print er ook wel eens foto's mee en dat lijkt net alsof een professioneel druk bedrijf het heeft gedrukt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een inkjet is veel beter voor foto's als een laserprinter! Voornamelijk omdat de druppels in elkaar overvloeien zodat je een vloeiend geheel krijgt.

Je zult ook speciaal fotopaiper moeten hebben voor een goed resultaat.

Overigens.. beter al je foto's bij de Hema ofzo laten afdrukken, is veel goedkoper. Uitprinten is onbetaalbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb na een aantal inkjet printers nu een laserprinter aangeschaft. Afdrukkwaliteit is gelijk. En je bent gelijk van dat gedonder van lege patronen af .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
betreffend laserprinter, moet je een speciaal papier voor gebruiken? Ik wil nameijk twee dingen kunnen doen: (1) op fotopapier (kwaliteit) afdrukken, (2) en ook op dikker teken papier (om kleine ontwerpen af te drukken die dan uitgesneden moeten worden (zoals A4 folders & mappen)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding