Omdat het een oplaadbare batterij is en deze het steeds minder goed doen. Datzelfde geld voor andere oplaadbare batterijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het chemische proces wat er voor zorgt dat een oplaadbare batterij / accu de stroom kan vasthouden gaat naarmate je deze vaker gebruikt achteruit. Uiteindelijk zullen de chemicaliën zo ver achteruit zijn gegaan dat je vaak niet meer zonder de oplader kunt werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem gebruikt TIJDENS het opladen word De accu slechter, je moet hem pas opladen als hij leeg is en dan HELEMAAL opladen tot hij vol is, zo optimaliseer je de accu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wel helpt is eens in de week of 2 weken je accu helemaal leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe goed de accu ook onderhouden wordt op gegeven moment komt er een einde aan de levensduur. Toch kun je een aantal dingen toepassen om de accu optimaal te gebruiken.

Als je lang op de laptop werkt en de accu is volledig opgeladen, neem deze dan uit de laptop of koppel de netvoeding los. Ga niet met een volle accu op netstroom werken, hierdoor slijt de accu snel. Als je de accu voor langere tijd weglegt, valt aan te raden de accu tot 40% op te laden.

Li-ion accu's mogen daarnaast gerust wat vaker worden opgeladen, bijv. al bij 20%. Voorkom juist volledige ontlading van de li-ion batterij, dat is namelijk slecht voor de batterij.

Voorkom dat de batterij in een warme omgeving zoals in een auto of in de zon ligt. Hierdoor veroudert de batterij sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat accu's een beperkte levensduur hebben welke kan worden verlengd of verkort.
bijladen, doorladen is slecht voor je accu.

Huidige laptops hebben li-ion accu's.
Deze zijn vele malen beter dan nimh en kunnen ook bijgeladen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laptop doet het max een uur op batterij, omdat hij al ouder is