Hoe krijg ik mijn router instellingen weer goed?

hallo,

ik heb vandaag een beetje lopen kloten met de router instellingen (huge mistake) maar terwijl ik hiermee bezig was heb ik wat dingen verandert waardoor mijn internetverbinding weg viel. nu probeerde ik gewoon weer verbinding te maken maar hij zegt dat ik nu de verkeerde beveiligingssleutel heb ingevoerd. Ik weet zeker dat het de goede beveiligingssleutel is maar het komt door de instellingen van de router dat hij zegt dat die fout is. maar om deze instellingen te veranderen heb ik verbinding nodig met mijn router. Ik heb ook al met de internetkabel geprobeerd zodat ik geen beveiligignssleutel hoef in te voeren maar hiermee lukt het ook niet.

Wat kan ik doen om toch bij die router instellingen te komen zonder dat ik verbinding heb met die router?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik wil nog even toevoegen dat simpelweg de resetknop (soms een gaatje waar je met een paperclip oid in moet duwen) 10 a 15 seconden niet altijd de oplossing is.

Een hardcore manier die gegarandeerd alles naar factory-settings gooit is de 30-30-30 regel.
1. Zet de router uit.
2. Hou de resetknop 30 seconden ingedrukt.
3. Na deze 30 seconden de stroomkabel er uit trekken, terwijl je de reset knop ingedrukt blijft houden en wacht weer 30 seconden.
4. Stop de stroomkabel er weer in en hou de resetknop nog 30 seconden ingedrukt.
5. Hierna (in totaal na dus 90 seconden) laat je alles los (kramp in je hand) .
6. Zet de router aan en wacht een minuutje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik vermoed dat hier het handigste is wat je kan doen is de router gewoon een harde reset te geven
deze zet je wpa key ed ook terug naar de standaard instelling, wellicht is dit sowieso al gebeurd ?
dus zoek eerst even naar de standaard wireless sleutel
meestal staat ie gewoon op de router ? en anders in de handleiding
sommige router schakelen ook de wireless uit na en harde reset
maar naast dat moet je dus ook even het ww van je router weten
staat meestal wel in de handleiding of is standaard iets simpels als admin user of1234 ofzo

op de router zit oftewel een restet knopje die wat dieper zit
of een klein gaatje waar je een paperclip of iets dergelijks in kan steken

drukt op dat knopje voor enkeleseconden tenminste totdat je de ledjes uit ziet gaan

Feitelijk zet je de router terug naar de gegevens zoals hij uit de fabriek kwam

je kan daarna in de meeste gevallen bedraad of niet bedraad inloggen met de code die op de achterkant van de router staan
bedraad kan je inloggen met het standaard ww of hij ziet je als eerste gebruiker ?
en je kan daar het ww veranderen
daarmee weer inloggen
en dan de wpa 2 key weer invoeren (eigen code)

heb je bedraad internet
zoek dan eerst even de wireless weer op verbindt deze met die code
en trek daarna de internet kabel er uit

klaar

als je eventueel portforwarding of zo gebruikt met handmatig poorten o.i.d dan zul je dat wel weer opnieuw moeten instellen

succes
capthavoc