Kan ik met een Chromebook ook gebruik maken van de standaardprogramma's die voor Windows bestaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee. Dat kan nou precies niet. Je draait een ander OS, alles is juist gebaseerd op een heel ander systeem.

Toegevoegd na 17 minuten:
Voordelen van Chromebooks

Voordelig in aanschaf
Snel
Lichtgewicht
Automatisch up-to-date, praktisch geen onderhoud nodig
Ingebouwde virus- en spambeveiliging via Google
Gratis gebruik van onder andere Google Docs, Drive, Sheets, Slides, Forms, Sites, Gmail
Onbeperkte opslag in de cloud
Via HDMI-kabel of Chromecast aan te sluiten op een digibord
Lange accuduur

Nadelen van Chromebooks

Er zijn nog niet veel apps voor Chromebooks (binnenkort kunnen er wel steeds meer Android-apps draaien op Chromebooks)
Windows of iOS-programma's kun je alleen gebruiken indien er een webbased-versie van is
Wifi-netwerk moet betrouwbaar zijn en grote datahoeveelheden aankunnen
Nog niet alle modellen hebben touchscreen (al komen er wel steeds meer)
Ondersteunt geen Silverlight
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Over de Android apps gesproken, binnenkort komt Crossover officieel uit voor Android, hiermee kan je Windows software op Androids met Intel processoren gebruiken. En dus ook alle Intel Chromebooks met Android support. https://www.codeweavers.com/products/crossover-android