4 beeldschermen op 1 videokaart met PCIe x16 kan dit??

Om diverse functie's uit het radio software pakket open te kunnen zetten, gebruik ik 4 19 inch beeldschermen. Mijn moederbord heeft een PCIe x16 slo met een MSI N210 videokaart erin, maar die kan maar 2 beeldschermen tegelijk aan, ik zou dit graag uitbreiden naar 4 beeldschermen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dan zet je toch nog zo'n MSI N210 ernaast als je nog een zo'n x16 slot vrij hebt? Met die insteek krijg je 4 schermen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor zover ik weet (uit de tijd van mijn computer expertise) werkt het niet om 4 schermen te verdelen over 2 kaarten. Ik weet dit niet geheel zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel, dat kan sinds Windows XP. Maar goed ik kan je dan alleen de Matrox kaart aangebevelen zoals in de URL.
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9140lppciex16/ Vorige maand ging een partij van deze kaarten weg voor 80 euro per stuk bij BVA afkomstig van een failliet grafisch bedrijf. En op ebay vind ik nog eentje voor je van 55 euro!(koopje!)
http://www.ebay.com/itm/Matrox-M9120-512-MB-PCI-m9120-e512lauf-with-digital-dongles-and-vga-adapters-/111472083320?pt=PCC_Video_TV_Cards&hash=item19f4410178
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Over meerder videokaarten hier een mooie). 1155 mobo + i5(HD4000) + losse GPU gekocht. Door een vraag op GV wilde ik testen of de HDMI-uitgang op het moederbord ook actief was. Ging er vanuit dat ik wat aanpassingen/drivers/weetikwat in moest stellen. Uiteindelijk pak ik de HDMI kabel van mijn TV en plug die om van GPU naar moederbord en hij doet het. Dus als de vrager een mobo/CPU heeft met de juiste chipset (niet alle chipsets ondersteunen dit) dan kan je dat al weer voor een extra monitor gebruiken. ps. dit werkt niet voor gaming. Daarvoor moet je echte een kaart met 4 uitgangen hebben (ook SLI/CF zorgt niet voor een verdubbeling van aan te sluiten monitoren dacht ik).
Ja, dit kan.

Moderne grafische kaarten met 4 aansluitingen kunnen met gemak ook 4 schermen aansturen.

Gaat het bij jou al om een ouder moederbord? Geen nood: de techniek is backwards-compatible.