Wat te doen een blauw scherm van Windows 7 met de volgende foutmelding: 0x000000ED ?

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen?

ik krijg dit na ongeveer 2 tot 10 minuten in beeld nadat ik hem opgestart heb.

Alvast heel erg bedankt!

de foutmelding

***STOP: 0x000000ED (0XFFFFFA8007CC5BB00, 0xFFFFFFFC0000009D, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Dit zit er in:

Videokaart: Geforce GTX 285
OS: Windows NT (6.1 Build 7601) Service Pack 1
Processor: Intel (R) core (TM) i7 CPU 860 @ 2.80, MMX (8
Memory: 4086MB

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

laat eens je harde schijf checken met een tool van de fabrikant. zou wel eens op een bad sector(s) kunnen duiden van je harde schijf. maak in ieder geval vast een backup van eventuele belangrijke bestanden. Misschien is hij bezig te overlijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een blauwscherm betekent meestal dat er zich een probleem bevindt in het OS op de harde schijf , een ontbrekende bestand of een beschadigde bestand.

Als je een windows cd hebt even erin stoppen en dan herstel besturingsysteem uitvoeren
Dan zal het de ontbrekende en kapotte bestanden vervangen/ aanmaken.

Als je niet zo een windows cd heb kan je ook de hele OS opnieuw installeren maar daarvoor heb je ook een windows cd voor nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Check de temperaturen van de CPU en van je videokaart. Dit kan met een tooltje zoals HWMonitor. Ik heb het vermoeden dat iets te heet wordt, omdat je zegt dat het steeds pas na een poosje komt.
Mogelijkerwijs doet een van de koelers niet meer (goed), of is er iets té heet geworden, waardoor de koelpasta (hittegeleidende pasta tussen processor en koellichaam) is uitgelopen en niet meer goed genoeg geleidt.