hoe zet ik mijn windows xp pc in de slaapstand?

als ik op standby druk word het scherm even zwart, en gaat de computer weer aan. wat moet ik doen zodat ie in de standby stand blijft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niks doen dan gaat hij vanzelf op standby. Dit hoord zo om aan te geven dat hij op standby gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er van af of de functie van slaapstand is geactiveerd op jouw pc.
Dit kan je doen als volgt : Ga hiervoor naar Start en kies hier Configuratiescherm. Druk dan op de categorie Prestaties en Onderhoud en klik daarna op Energiebeheer. In het venster dat opent klik op het tabblad Slaapstand en plaatst een vinkje voor de regel Slaapstand inschakelen. Druk daarna op OK om op te slaan.
Om nu de PC in de Slaapstand te zetten ga naar Start en kies Uitschakelen. Dan volgt het keuzemenu met Stand-by, Afsluiten en Herstarten. Druk nu op de SHIFT-toets en je zult zien dat de Stand-By optie verandert in Slaapstand.