Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe op te starten in veilige modus?

Op mijn Acer laptop staat een mededeling dat update 1 van 21 wordt geinstalleerd. Al uren. Opnieuw opstarten geeft precies hetzelfde schermpje. Opstarten in veilige modus met de shifttoets ingedrukt werkt niet. Gewoon weer datzelfde schermpje. Graag goede raad.

Toegevoegd na 2 uur:
Tja, dank voor de goede suggesties.
Maar ikoontjes of een startmenu zijn er helemaal niet, alleen maar de tekst dat er een update gaande is.
En een opstart-CD zat er niet bij.
Ook niet zelf gemaakt helaas.

8 jaar geleden
3.6K
ronron1212
8 jaar geleden
F8 gebruiken
SimonV
8 jaar geleden
Werkt taakbeheer ook niet tijdens de update? (Ctrl-Alt-Del).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Theoretisch zou tijdens opstarten drukken op [F8] moeten werken.
Maar Windows 8 start binnen zeven seconden op, doorgaans te snel om te reageren op het indrukken van een toets.
Je zou bij de Acer ook via het inlogscherm of installatie-cd in de veilige modus kunnen komen, maar dat gaat bij jou dus niet.

Soms lukt het toch als je tijdens het opstarten continu in razendsnel tempo op [F8] drukt. Waarschijnlijk werkt het niet direct, misschien na de tiende poging...
Het kan helpen hierbij de [Shift]-toets ingedrukt te houden.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
teusvh
8 jaar geleden
Niets werkte, maar toch bedankt voor de moeite die je voor me wilde doen.
Maar wat heel bijzonder is: toen ik vanavond weer wilde starten liep alles in 1 keer goed! Heel bijzonder. En ergerlijk, dat ook.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding