Opstarten met een installatie-CD (maakt niet uit welk OS) en dan kiezen voor de optie: format. LET WEL: daarna kun je zonder OS niets aanvangen met je PC!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
En ben je ook al je bestanden en foto's en wat ook je maar had willen bewarenb kwijt. Je kunt windows ook gewoon verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ,dus moet je van te voren alles wat je wilt bewaren op een andere schijf of partitie opslaan.Als je format pleegt is alles wat er op die partitie (waarvan de de XP verwijderd hebt) van de harde schijf staat meteen weg.
ronron1212
11 jaar geleden
Dus waarom dan formateren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat nergens in de vraag dat vrager bestanden wilt bewaren, alleen hoe Windows verwijderd kan worden. In Windows ZELF gaat dat dus nooit lukken! Maar wat zou mijn GV-leven zonder ronron1212 op mijn hielen...?!
ronron1212
11 jaar geleden
Ik zit je niet op de hielen maar je antwoord is onvoorledig en er bij vertellen dat je dan alles wist is wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef gewoon antwoord op de vraag...
Ik heb het vanmorgen nog gedaan met dban, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opstarten vanaf cd/dvd en partitie verwijderen. Vervolgens nieuwe partitie maken en formateren. Dan ben je zeker van Xp en alle andere programma,s af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je Windows-schijf opnieuw formatteren. Dan moet je via een andere computer Windows opnieuw installeren. Wel eerst een back-up maken van je persoonlijke documenten op een externe harde schijf.

Toegevoegd na 10 uur:
Toch is het het meest aanbevolen om dat door een expert te laten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via een andere computer windows installeren? Hoe moet ik dat zien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kabel gebruiken zoals in het eerste kopje wordt beschreven van de site: http://www.intel.nl/content/www/nl/nl/tech-tips-and-tricks/how-to-transfer-files-to-a-new-compute.html. of de tweede optie: Maak beide computers open, haal uit de 'pc zonder Windows' de harde schijf eruit en koppel die vast aan een computer met een installatie-cd. (eerste manier is aanbevolen, maar nog handiger is door het door een expert te laten doen)