De licentiecode kan alleen opnieuw worden gebruikt op een andere computer op het moment dat deze niet meer actief is op de oude computer.

Soms kan er dan om een telefonische activering worden gevraagd (op je nieuwe computer). Je zult dan naar een 0800 nummer moeten bellen en een code van de computer moeten invoeren in het telefoonsysteem van Microsoft. Daarna krijg je een code terug die je moet invoeren in je computer, daarna is de computer geactiveerd.

Alleen VLK keys (volume license key's) kunnen op meerdere computers tegelijk worden gebruikt. Dit zijn codes die vaak worden gebruikt binnen een bedrijfsomgeving. Dit is één code die bijvoorbeeld goed is voor 100 computers. Het is maar net wat het bedrijf afneemt bij Microsoft onder die code.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan wat de licentie precies is, bij een OEM licentie sowieso niet en bij een Retail versie mag je een beperkt aantal keer de zelfde sleutel gebruiken alleen mag dat dan weer niet gelijktijdig op twee pc's.