Is voor mij iTunes Match aantrekkelijk? (Zie omschrijving€

Ik heb een iPhone en iTunes met een hoop "illegale" muziek. Is het dan aantrekkelijk om een abonnent op iTunes Match te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Itunes heeft de voorwaarden net aangepast. Je stemt er nadrukkelijk mee in dat je de dienst Itunes match niet gebruikt om legaal gedownloade muziek te legaliseren. Dit kon eerder wel.

Buma Stemra heeft akkoord gegeven op de dienst (in Nederland) en Apple heeft - misschien in de onderhandeling - een voorwaarde moeten opnemen dat je er geen illegale muziek mee legaliseert.

Het komt er op neer dat illegale muziek dus nog steeds illegaal is. Je zult dus zelf moeten kunnen aantonen dat je de muziek gekocht hebt. Het is niet duidelijk of en hoe itunes controleert wat de bron is van je muziekbestanden.

Ook is momenteel de wetgeving in Nederland niet aangepast op het bezit van illegaal verkregen muziek.

Maar als antwoord op je vraag: Nee, dat is niet per definitie aantrekkelijk. De aantrekkelijkheid zit in het feit dat je (gekochte) muziek kunt streamen en makkelijk kunt verspreiden over andere apple apparaten.

Toegevoegd na 40 seconden:
(en de aantrekkelijkheid is de centrale opslag in iCloud zonder dat dit extra ruimte kost als de muziekbestanden al bij Apple aanwezig zijn).