Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn computer helemaal leeg?

Ik wil mijn computer nu helemaal leeg maken, alles eraf alle bestanden en ook het software. Ik wil een kale windows xp hebben. Windows xp met alleen Microsoft Word, powerpoint en excel.

Zonder allemaal andere programma's , hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Windows formatteren en opnieuw installeren. Hier lees je hoe dat in zijn werk gaat:

http://www.optelsom.nl/computer-traag-windows-opnieuw-installeren-is-de-oplossing.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een installatiedisk hebt van Windows XP dan start je daar je PC mee op. Je krijgt dan de mogelijkheid om de partities die er zijn te verwijderen en een nieuwe partitie aan te maken waar Windows opnieuw wordt geïnstalleerd.

Maar zorg er wel voor dat je de nodige drivers bij de hand hebt....
(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
Je zou de schijf kunnen formatteren, dan is de schijf 'leeg'.
En toch blijven er na het formatteren bestanden ergens hangen in een soort backup. Daarom weet de politie vaak ook nog dingen te achterhalen bij mensen die dachten alles gewist te hebben. Wil je écht alles verwijderen?
Dan kun je gebruik maken van Dban (Darik's Boot And Nuke)
Dit progamma kan je gratis downloaden.
Om het te gebruiken moet je het branden op een cd/dvd of je zet het bestand op een usb-stick, daarna boot je vanuit de BIOS de cd/dvd/usb en je kan beginnen met wissen.
Voor alle stappen heb ik nog een youtube filmpje toegevoegd, en nog een link waar je het progamma kunt downloaden.

PS selecteer wel de goede schijf als je het progamma gaat gebruiken, want je zult je data nooit meer terugzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding