ik heb een legale windows XP disk zonder productcode in welk bestand staat de productcode op de CD?

ik heb een legale CD Windows XP SP2
de oorspronkelijke computer is weg, dus ook de sticker met de productcode.
staat de productcode op de CD zelf?
zo ja, in welk bestand kan ik hem vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

De code staat inderdaad op de cd.

1) Stop de Windows XP cd in een werkende computer.
2) Stop de Autorun
3) Open "Deze Computer"
4) Rechtermuisklik op Windows XP cd-rom drive en selecteer "Openen" (of explore)
5) Open de USWXP32P_ZX folder.
6) Open de sysprep folder.
7) Open unattend.txt

In deze map staat je productsleutel.

Het kan zijn dat de map USWXP32P verborgen is, dan kan je ook "zoeken" naar unattend.txt waarbij je aanvinkt dat verborgen bestanden en mappen ook doorzocht moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi BSB,
bedankt voor je snelle reactie. inderdaad gevonden, maar dit nummer wordt ook ongeldig verklaard.
keer op keer gecontroleerd of het correct is overgeschreven, maar daarin zijn geen fouten gemaakt. heb jij ook hiervoor een oplossing?
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin alle XP-installatie CD's zijn gewoonweg directe kopieen van elkaar. Het is kostentechnisch onmogelijk elke CD van een eigen code te voorzien. Je kan rustig een WinXP van een vriend lenen om daarna je eigen code in te voeren zolang taal en 32bit/64bit pro/home maar overeenkomt. Andersom kan je je jouw code maar op een computer installeren (OEM) ook al gebruik je dezelfde CD. Ik durf gerust mijn Win XP CD kapot te breken, zolang ik maar weet dat iemand die ik ken er ook een heeft liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas werkte het niet, je had wel gelijk, daar staat het nummer, maar het werkte niet.

Andere antwoorden (1)

Het verbaasd mij dat je daar een sleutel hebt gevonden. Normaal zijn alle Windows cd's gelijk en zonder code. Op zich vrij logisch als elke cd die geperst wordt uniek zou zijn.
Het meest waardevolle is dus eigenlijk slechts het serienummer, wat jouw een licentie verleent om gebruik te maken van de software (het is geen eigendom)

Unattended betekend, zonder vragen, dit gebeurd met installaties voor bedrijven, om tijd te besparen (100 pc's installeren en elke keer die vragen om een serienummer..) dit staat niet op een CD die je los in de winkel koopt, hooguit als herstel CD bij een merk computer (Dell, Acer, HP etc) dat serienummer is dan ook weer gekoppeld aan de pc configuratie (hardware)
Misschien een ingewikkeld verhaal over CD en licenties.. Maar samengevat:

De CD is minder belangrijk dan het serienummer. Zonder serienummer is de CD eigenlijk waardeloos... (andersom, als je een serienummer hebt, die valide is, kan je of iemand anders CD gebruiken, of tegen vrij lage kosten bij Microsoft een CD bestellen onder vermelding van t serienummer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, Joost snapt hem. +