Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nu XP op de pc, kan ik daar Win7 opzetten zonder te formatteren en zo ja: hoe?

Nu XP op mijn pa's pc en moet er Win7 opzetten, maar heb geen zin in back-uppen en formatteren etc. (tijdgebrek). Of is dit noodzakelijk voor ik Win7 erop zet? Systeemeisen zijn oké voor Win7 en ik weet hoe ik verder alles moet doen. Alleen geen ervaring met installeren ander besturingssysteem op een niet geformatteerde pc.

10 jaar geleden
726
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb zojuist windows 7 op mijn pc gezet. Nieuwe harde schijf gekocht, en de oude schijf zit nu als D schijf om mijn data over te zetten. Werkte prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je niet willen formatteren? Snel formatteren duurt een minuutje ofzo. Installeren wordt er amper korter door. Maar wel veel logischer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
korter=langer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Helaas niet. Vanaf XP upgraden vereist een geformatteerde schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met PCmover Express van Microsoft en Laplink kun je je oude bestanden, gebruikersaccounts en instellingen eenvoudig overzetten naar Windows 7 of 8.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je een grote 2de schijf hebt in de computer (paar honderd GB) dan kan je daar win 7 opzetten. heb je die niet dan moet je backuppen en formatteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding