Nu XP op de pc, kan ik daar Win7 opzetten zonder te formatteren en zo ja: hoe?

Nu XP op mijn pa's pc en moet er Win7 opzetten, maar heb geen zin in back-uppen en formatteren etc. (tijdgebrek). Of is dit noodzakelijk voor ik Win7 erop zet? Systeemeisen zijn oké voor Win7 en ik weet hoe ik verder alles moet doen. Alleen geen ervaring met installeren ander besturingssysteem op een niet geformatteerde pc.

10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb zojuist windows 7 op mijn pc gezet. Nieuwe harde schijf gekocht, en de oude schijf zit nu als D schijf om mijn data over te zetten. Werkte prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je niet willen formatteren? Snel formatteren duurt een minuutje ofzo. Installeren wordt er amper korter door. Maar wel veel logischer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
korter=langer

Antwoorden (3)

Helaas niet. Vanaf XP upgraden vereist een geformatteerde schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met PCmover Express van Microsoft en Laplink kun je je oude bestanden, gebruikersaccounts en instellingen eenvoudig overzetten naar Windows 7 of 8.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je een grote 2de schijf hebt in de computer (paar honderd GB) dan kan je daar win 7 opzetten. heb je die niet dan moet je backuppen en formatteren.