Hoe zorg je ervoor dat als je de computer opstart, dat de computer dan als eerst de CD/DVD bekijkt?

Dus zodat je dingen van een CD of DVD kan laten installeren.
Het is volgens mij iets met de DELETE-knop indrukken, maar verder weet ik het niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de computer net aandrukt verschijnt er meestal kort op een beeldscherm een paar optie (F-toetsen). Daar staat inderdaad BIOS tussen. In de BIOS zoek je naar "change boot order" en verplaats je "boot from cd/dvd" naar boven.
Succes,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het bij iedere computer anders? Want bij mij is het de DELETE knop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit verschilt inderdaad per computer. Maar eenmaal de juiste toets gevonden kun je de BIOS in :))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt dit bij elke computer aan het begin van het opstarten genoemd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
?

Andere antwoorden (2)

Je moet tijdens het opstarten DELETE ingedrukt houden. Dan kom je in de BIOS, waar je vervolgens kan instellen dat de CD/DVD als eerste geactiveerd moet worden.
10 jaar geleden
antwoorden van bios klopt.echter is de knop per pc verschillend. bekende zijn F1,F5,F8 en ESCAPE.
het bestje kun je zo gauw je de pc aanzet continue op 1 van die knoppen blijven duwen.
anders kom je mooi elke keer te laat.kan verders geen kwaad.
daarna in bios naar volgorde van opstartmedia cd/dvd naar boven plaatsen.
vergeet niet om als het niet meer nodig is (waarschijnlijk herstel) om volgorde terugte veranderen.