Waarom wekelijks Java upates jucheck?

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik begrijp niet waarom dit wekelijks moet, vertrouw programma daardoor niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
http://xkcd.com/1197/
En Java is net zo

Antwoorden (2)

Eén van de redenen waarom een update noodzakelijk kan zijn, is omdat de huidige versie een lek bevat dat door kwaadwillenden kan worden gebruikt om in te breken op jouw computer.

Zolang zo'n lek niet is ontdekt, is het nog geen probleem.

Maar zodra zo'n lek is ontdekt, zullen kwaadwillenden er misbruik van gaan maken. Het is dan van belang dat jij zo snel mogelijk een nieuwe versie krijgt waarin dat lek is gedicht. Hoe langer jij wacht, hoe langer kwaadwillenden de kans hebben om bij jou in te breken.

Nu is er een afweging tussen systeembelasting en reparatiesnelheid. Elke minuut controleren of er een nieuwe versie is, zou alle systemen te zwaar belasten. Te lang wachten met het repareren van een lek zou de hackers teveel kansen geven.

In deze afweging is bij Java besloten dat een wekelijkse controle de juiste balans geeft tussen systeembelasting en veiligheid.

Cryofiel
11 jaar geleden
java is vrij makkelijk te snappen en niet afhankelijk van besturingssystemen waardoor scholen en groepen het vaak gebruiken om dingen te maken. Het is een feest voor een hacker die ziet dat het in java is geschreven. Eitje gewoon. Java qua beveiliging is eigenlijk ook verder niet te doen. Maakt niet uit hoe, het werkt niet. Hackers zijn niet afhankelijk van geheugen lekken of dat soort zooi ze kunnen java echt hard misbruiken. Problematisch? ja vast wel. Was /is windows ook hoor (laten we maar niet over windowsupdates beginnen). Uiteindelijk zullen zaken zoals dit (open source zooi) alleen door overkoepelende programma's veilig te gebruiken. De andere kant van het verhaal is dat we ook windows prima hebben overleefd en apple os ook niet is bezweken onder malware dus hoe erg is het allemaal? Tsja veiligheid word ook zo hard overdreven tegenwoordig, want het is belachelijk hoe onveilig alles is dus het is. Maar java is zo ongeveer het bouwen van een huis met blokjes, je kunt het gewoon makkelijk zien en dan weet je zo hoe dat huis omver geblazen moet worden of tegen welk steentje je moet trappen en moeten ze dus oneindig muren bouwen voor java.