Kan je de windows 8 productcode op meerdere pc's invoeren?

Ik heb windows 8 gekocht en op elke computer zegt die dat de productcode werkt. Zou je hem op meerdere computers kunnen zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom kan ik hem dan wel op anders PC installeren?

Antwoorden (2)

Nee. Een licentie van Windows 8 is maar voor één pc bruikbaar. Deze vraag is tevens al vaker gesteld hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom kan ik hem dan wel op andere PC installeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan hem wel installeren maar je code werkt maar één keer.
Nee. Dan gaat het fout (kan het foutgaan) bij het activeren waardoor 'error 0xC004C008' verschijnt.

"Wanneer u over één exemplaar van Windows beschikt en u dit exemplaar op meer dan één pc hebt geïnstalleerd, kan het activeren mogelijk niet worden voltooid omdat de productcode al voor meerdere pc's is gebruikt, of voor meer pc's dan is toegestaan in de licentievoorwaarden voor Microsoft-software is gebruikt. Normaal gesproken geldt voor de meeste exemplaren van Windows de 1:1-regel. Hiermee wordt bedoeld dat één exemplaar van Windows slechts op één pc kan worden geïnstalleerd.

Wanneer uw productcode voor meer pc's is gebruikt dan is toegestaan onder de licentievoorwaarden voor Microsoft-software, moet u een productcode aanschaffen voor elke pc om deze te activeren."