Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het geluid op mijn macbook air doet het wel via de luidsprekers maar niet als ik de oortjes aansluit! Weet iemand de oplossing?

Ik heb al gekeken bij de hulpprogramma's en bij de instellingen. Maar al die dingen blijken niet te werken. Ik heb ook al op google gekeken maar daar vind ik alleen maar dingen over opnieuw opstarten en dat werkt ook niet. Weet iemand het antwoord? Ik heb de macbook ook nog maar 4 weken dus ik snap het niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik kan je geen specifieke MAC-instrukties geven, doch alleen de principes.
De geluidskaart heeft meerdere in_ en uitgangen bvb front, center, beep, headphone, mic etc.
Bij sommige Linux-distros worden deze by default disabled, zelfs al installeer je het benodigde framework.

Via de mixer kan je vervolgens de gewenste poorten inschakelen.
Aangezien een Apple-os gebaseerd is op BSD, zal de werkwijze wel niet te veel verschil tonen.

Ga bijgevolg op zoek naar een utility genaamd mixer en enable de gewenste poorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een veel voorkomend probleem bij een Mac of bij een macbook. Waar het probleem in de meeste gevallen in zit is de Audio Jack. Als je de koptelefoon uit de macbook haalt, kan het zijn dan de contact pin is blijven hangen in het gaatje.

Probeer eens een aantal keer snel de de koptelefoon erin en er weer uit te halen. Meestal schiet de metalen pen die binnen zit weer vrij, en dan pakt de macbook je luisprekers weer

Ik hoop dat je wat kan met dit antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding