Mijn windows versie is niet meer legitiem, wat moet ik hier aan doen?

gisteravond deed mijn beeldscherm raar, hij gaf geen beeld meer, dus ik moet even de beeldkabels wisselen, en omdat ik dus geen beeld meer had, heb ik mijn pc met de aan en uitknop uitgezet.

toen ik hem weer opstarte, kwam windows met allemaal meldingen, dat deze versie niet legitiem is, en nu is mijn bureaublad zwart.

als ik op de knop kies, deze versie legitimeren, zegt hij (er is een fout opgetreden, neem contact op met medion)

is er legale manier om dit op te lossen (ik weet dat het met kraken en zo wel kan, maar gewoon zoals het hoort), want dit is gewoon een legale pc, waar vanaf het begin windows 7 64 bit opstaat.

van dit soort praktijken begin ik microsoft steeds meer te haten, 100 euro ofzo, van de prijs van de computer die je koopt gaat naar hen, en kunnen ze dan gewoon zeggen: deze versie is nu niet meer legitiem???? dat is eigenlijk gewoon diefstal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

naar microsoft bellen heeft denkelijk geen zin want meestal is er een oem versie op geinstalleerd en deze word niet ondersteund door microsoft en verwijzen je naar medion
Is het wel de originele versie zo ja dan moet je over een recovery dvd beschikken waar mee je de computer laat opstarten en installeert dan weer de fabrieksinstellingen.
een oem versie word vanzelf geactiveerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een software probleem daarmee hoef je in eerste instantie niet mee naar de winkel waar je het gekocht hebt.
Bij elke computer met een Windows installatie heb je een Product key gekregen, meestal is die bevestigd op de computerkast zelf, en anders in het hoesje van de installatie dvd.
Ga dan naar Computer -> Eigenschappen. Onderaan staat Windows (opnieuw) activeren. Hier krijg je de keuze om de key op te geven, geef daar de product key op.
Mocht het probleem aanhouden, dan kan je naar Microsoft bellen, waarna bijna altijd het probleem opgelost kan worden!

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier vind je de productcode. Dit is een voorbeeld van zo'n sticker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat je product key hebt zwart gemaakt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gaan we over op plan B, We gaan je computer opnieuw installeren. Wil je dat ik je een PM stuur hoe je dat moet doen?
Je moet je computer opnieuw installeren en een legitieme productcode invoeren. Elke computer heeft een restore procedure die je kan activeren bij het opstarten van je computer. Dat is meestal de f10 knop, maar dat kan je ook googelen. Ik zou voorgaande wel proberen een backup te maken van de gegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in zo een geval heb ik een externe A:diskettestation en start ie terug op vanuit zijn bios.
Een goed dosprogrammaatje ..en windows starten in veilige modus.Systeemherstel en klaar is kees.
Maar misschien kun je ook al opstarten in veilige modus als ie dat zo vraagt ?