Hoi ik heb een computer met Windows xp hoe moet ik precies Windows 7 opezeeten? Ik heb Windows 7 al op cd staan.

Hallo, ik ben bezig om met een computer met besturingssystem Windows XP overtezetten naar Windows 7. Dus ik vervang XP voor 7. Ik heb al Windows 7 op cd staan. Hoe moet ik precies Windows XP erafhalen en Windows 7 eropzetten, of wie heeft er iemand een andere manier?

Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als er oorspronkelijk XP op stond, kan je er donder op zeggen dat je PC niet zo geschikt is voor Windows 7 (Windows zal dan trager draaien dan gewenst).
Als je 't toch wilt: dan zou het een kwestie moeten zijn van de DVD er in doen als autorun aan staat. Als autorun niet aan staat, moet je kijken in het bestandje autorun.inf op de DVD. Daarin staat de commando regel waarmee de DVD gestart wordt.
Ik zou in elk geval voor minimaal 2GB intern geheugen zorgen als je toch Windows 7 er op wilt zetten.
Er zijn trouwens allerlei soort4en Windows-schijven. Als je bijv. een OEM Windows 7 schijf hebt voor een Dell machine, is de kans groot dat die schijf NIET op een andere PC wordt geaccepteerd (zeker niet als ie al een keer geactiveerd is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los nog even dat je xp machine windows 7 aan kan ?
weet je dat zeker?
heb je wel een serie nummer is het een upgrade dvd van windows 7 is het en 32 bits of 64 bits ?
een upgrade versie of een normale ?
heb je de windows advisor uitgevoerd ?
werkt het allemaal ?
Gewoon dvd er in en opstarten vanaf de cdrom
of als hij al in xp is opgestart de dvd er in en als hij dan vanzelf opstart gewoon de opdrachten volgen hij reboot dan vanzelf
hij installeert gewoon over xp heen

kan wel effe duren dus als hij erg lang op een bepaald scherm staat dat is normaal
capthavoc
12 jaar geleden
Windows 7 er in doen, PC opnieuw starten, als het goed is krijg je een scherm van Windows 7 installatie. Daarin kun je eerst kiezen om je C: schijf te formatteren. Het is verstandig om dit wel te doen! Daarna begint de installatie van Windows 7 automatisch. Klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EERST VAN AL: Back-up maken, dat vergeten de anderen even voor het gemak. Dan schijfje van windows7 erin en opstarten. PC zal dan opstarten van de dvd. Zoniet eerst in BIOS opstartvolgorde instellen zodat ie eerst van het cdrom station start. ALs ie van de dvd is gestart, kiezen voor nieuwe installatie, waarbij de C: schijf wordt geformatteerd, en 7 er "schoon" op wordt geïnstalleerd.
Het is echter wel zaak, zoals al werd gezegd, dat je voldoende geheugen hebt 2Gb minimaal. Daarnaast zul waarschijnlijk op zoek moeten naar drivers voor je moederbord (video, geluid en ethernet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt een rechtstreekse upgrade van Windows XP naar Windows 7 niet ondersteund. Je zou dan eerst naar Windows Vista moeten upgraden... Gelukkig heeft ook Microsoft een andere manier gevonden om dat voor elkaar te krijgen, vermits je een extra externe harde schijf hebt, zie onderstaande link voor alle details.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat u Windows 7 op uw Computer wilt installeren zou ik na gaan of uw computer geschikt is om Windows 7 te installeren.

Als uw computer niet de vereisten heeft om Windows 7 te installeren is het ook NIET aanteraden.
Wanneer uw Systeem geschikt is: Kunt u eerst een Back-up maken van uw bestanden.

Plaats de CD in uw PC en start deze opnieuw op, meestal moet je een sneltoets indrukken om in het Boot (Opstart) menu te komen.
Hierbij selecteer je de CD, de installatie zal zichzelf verder wijzen.