Hoe kan ik een spel met 32-bit spelen op Windows 8 (64bit)?

Ik wou een spel installeren maar kon dit niet omdat het spel op 32-bit draait en mijn laptop heeft 64bit..

Enige manier waar ik dat wel kan installeren en spelen?
Geen moeilijke toestanden aub, op dat vlak ben ik een simpele :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
SimonV
10 jaar geleden
Kun je zeggen om welk spel het gaat?
Het maakt uit of het een DOS-spel is of Windows-spel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om het oude spel van Star Wars. Star Wars Race dacht ik..
SimonV
10 jaar geleden
Star Wars Race is volgens mij een MSDOS-spel, dus 16-bits.
In dat geval is je vraag verkeerd gesteld.
Je zou kunnen proberen dosbox te installeren, en van daaruit het spel te starten. Maar als je niet van moeilijke toestanden houdt, lijkt me dit geen oplossing… http://www.dosbox.com

Antwoorden (1)

Bijna ieder besturingssysteem tegenwoordig is een 64 bits systeem. Software voor Windows 95 of 98 is gemaakt voor 32 bits op DOS gebaseerde systemen. Wanneer je deze spellen aan de gang probeert te krijgen op een 32 of 64 bits Windows 8, Windows 7 of Vista systeem en het werkt niet, hebben we 4 mogelijke oplossingen voor je, waarvan er 1 zeker werkt (wat echter wel enige ervaring en tijd vergt). Een Windows 95/98 emulator bestaat helaas (nog) niet.

* Compatibiliteitsmodus
* Patches en source ports
* Installeren van Windows 95/98 of XP op Windows 7 of Vista met VirtualBox
* Windows 7 XP Mode

Voor het volledige verhaal, zie: http://www.dosgamers.com/nl/windows95-98/win95-games