Is Grub bootloader compatible met Windows Vista?

Ik had namelijk Windows xp en Windows Vista x64 al geïnstalleerd. De bootloader van Vista was al actief. Nu wilde ik Debian ernaast installeren. Is het mogelijk om via een live cd de Grub-bootloader te verwijderen en de Vista bootloader te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

dat durf ik niet te zeggen ik heb alleen ervaring met een xp knoppix dual boot.
lees even dit artikel door(zie bron)
ik lees wel op wat fora's dat er een grub error 17 kan optreden maar dat dat verholpen kan worden met het herinstalleren van de linux distro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij was dat alleen mogelijk met fedora. die optie is er in ieder geval wel.
https://fedoraproject.org/wiki/FedoraLiveCD#Fedora_Live_CD_features misschien dat Postpunk het wel weet. Ik kwam een aantal jaar geleden net kijken en zat te twijfelen tussen knoppix en ubuntu. toen de tijd vond ik knoppix een stuk completer dan ubuntu dus vandaar mijn keuze( dat is overigens nu niet meer zo hoor.) voor een newbie was het wel een aardige distro om mee te beginnen.

Andere antwoorden (1)

Gebruik Vmware en je bent overal vanaf...