Kan je Windows 7 Home Premium upgraden naar Windows XP Professional?

KAN je Windows 7 Home Premium upgraden naar Windows XP Professional? (Of eigenlijk downgraden, maar ik vind 't een upgrade.)
De XP Professional via slim.nl kost 17 euro.
Er staat wel bij dat het een upgrade is (en dat je kan upgraden vanaf Windows 2000 of Windows XP Home Edition.
(Er staat trouwens ook bij dat 't niet geïnstalleerd KAN worden op een lege PC - wat ik trouwens betwijfel. Maar voor 't geval dat dat inderdaad niet kan: KAN 7 naar XP?)

XP is sneller dan 7 (zeker op een bak met weinig geheugen en shared video memory).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linux geen optie ?
http://www.ubuntu.com/netbook/get-ubuntu/download
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fargh:
Ja Ubuntu is natuurlijk beter (veiliger) - maar 't is voor een collega, en als ik Ubuntu aanraad moet ik dat ook een klein beetje ondersteunen (i.i.g. in eerste instantie) maar dat zie ik niet zo zitten. @Jelle:
Ik wil 't niet doen m.b.v. allerlei truuks en/of hacks - ik wil geen niet-standaard geklooi op een PC van een collega.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap het verhaal niet. 7 is beduidend beter dan XP (vooral sneller) dus waarom downgraden? Nog een korte tijd en er wordt geen ondersteuning meer geboden voor XP, dus ook al balen. Ubuntu is trouwens ook geen beste keus, veel te veel dingen die niet kunnen (op geen enkele linux distributie), linux is nog steeds alleen voor een enkeling die alleen internet, e-mail en office-jobs doet, zodra je wat extra's wilt loop je vast, tenzij je een nerd bent.

Antwoorden (3)

Je kan niet upgraden van Win7 naar Win XP.
Je kan altijd Win7 eraf halen en dan Win XP erop zetten.

Met de upgrade CD kan je Win XP er niet op installeren, tijdens de installatie komt hij vragen naar een 'qualified product' en moet je de Win 2000 of Win XP home erin stoppen. (enkel voor authenticatie checks)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt 't iets uit WELKE Win2000 of XP home CD je er in doet? Of moet 't echt dezelfde zijn die bij die PC hoorde (misschien doet ie dan een hardware check?).
Want ik heb nog wel ergens een W2K-schijf liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat maakt niet uit.
Hij gebruikt die enkel om de basis te checken. Je hebt nl. al een licentie en je betaald nu enkel voor een upgrade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een willekeurige W2K-schijf in de machine stoppen is voldoende? Of moet 't een OEM-schijf zijn, of een retail-versie, of...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt voor de licentie check niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah... Nou dan stelt de check dus niet zoveel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel, als de licentie check breekt hij de installatie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel, als de licentie check faalt, breekt hij de installatie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar een willekeurige W2K- of XP-CD kan iedereen wel aan komen... Toch? :).
Ben alleen benieuwd of dat dan ook echt altijd werkt.
Downgraden van 7 naar XP kan natuurlijk altijd. Je hebt dan niks aan die versie van 17 euro omdat het om een upgrade gaat. Jij denkt dat je met die upgrade uit de voeten kunt maar ik denk van niet. Je zult de voorloper van die upgrade op je harde schijf moeten hebben staan. Van Win 7 kun je niet met die upgrade van 17 euro naar XP Professional.
Je zult dus echt 2000 of XP Home Edition moeten hebben om met die upgrade van 17 euro naar XP Professional te kunnen gaan.
Zou je niet liever een Linux variant gaan draaien op die PC van je? Ben je gelijk van dat hele Windows gedoe af.

Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de 17 euro versie die u via slim.nl kunt kopen heeft u niks als u, geen Windows 2000 of Xp home heeft. U kunt dus beter een oem versie van XP Professional kopen en dan installeren. Uw bestanden kunnen helaas dan niet worden overgezet zoals bij Vista en 7 (Windows easy transver). U kunt XP dus gewoon op de computer met Windows 7 installeren. U kunt XP nog altijd verkrijgen in de (online) winkels. Zoals uw beschrijft heeft u een oudere computer met weinig werkgeheugen en weinig videomemory. Dan hoeft u zich geen zorgen te maken of uw computer Windows XP wel aan kan. XP draait beter op oudere computers dan Windows 7. Ik hoop dat ik uw geholpen heb en ik wens u verder nog een prettige dag.