Windows 7 upgrade fout?

Hallo,
ik heb windows 7 ultimate gedownload en wou het op een oude pc met vista gaan installeren. Het is nu geïnstalleerd alleen op het laatste moment, toen alles geïnstalleerd was kreeg ik een error íets met login failure ofzo. Toen werd de computer meteen uitgeschakeld. Als ik de computer nu opstart komt het merk in beeld (acer) en dan staat er:

Verifying DMI Pool Data ................... Update Succes

Hier blijft hij dan op staan ook al druk ik op enter ofzo.

Ik kan nu dus alleen nog maar in de bios, ik koop liever geen nieuwe Harde schijf ofzo. Misschien weet iemand een trucje om hem evengoed nog te starten? veilige modus ofzo? moet via de bios kunnen. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou die harde schijf even aan die andere PC hangen of erin doen, en dan een back-up maken van de bestanden. Dan weer terug doen in de oude PC en een nieuwe installatie doen (met formatteren), dan zitten er geen "restjes" Vista meer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zal waarschijnlijk weinig te redden zijn als de volledige installatie al bijna doorlopen is. Alvorens te installeren zal het installatieprogramma de schijf eerst formateren; die moeite kan je jezelf dus besparen. sorry :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, er zal niks meer als win7 op de schijf staan.
Wat je kan doen, is de schijf vanuit de windows 7 dvd opnieuw formatteren (ik neem tenminste aan dat je een schijf gebrand hebt), en dan het hele proces opnieuw doen, en kijken of je soms ergens een dingetje vergeten bent aan te vinken tijdens de installatie. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar had ik ook een probleem mee, Er is een ISO dat je uiterraard moet branden en dan je computer op laten starten met DVD. Het opstarten met dvd lukt wel alleen dan wacht hij even en daarna start hij gewoon xp :S Het zal niet lukken als ik gewoon de Harde schijf van de vista computer in mijn windows 7 pc doe en alle bestanden kopieer denk?

Andere antwoorden (1)

Dat is meer dan 1 vraag. ;-)

Doe een bootable (live) CD van Linux in het CD station en start daar mee op.
Wat je dan nog wilt redden kun je redden.
En dan de boel schoon vegen en een operating system kiezen dat op die OUDE PC ook KAN draaien.

Daarvoor moet je in de BIOS (die je al weet te vinden) kijken wat de eigenschappen zijn.
En vervolgens na gaan wat de noodzakelijke minimale specificaties zijn die je OS nodig heeft.

Je bent denk ik nog te jong om te weten dat niet iedere winhoos versie op iedere PC past. Ik kan het je nog sterker vertellen; winhoos ontwerpt de versies zodanig DAT die alleen op bepaalde hardware WEL werkt, en op andere niet. Maar dat voelt een beetje als een klein kind vertellen dat sinterklaas niet bestaat ...
Nou ja, het moet maar.

Plezier kun je er evengoed wel mee hebben hoor.
En succes !