Met welke Programma kan ik de Hardware op mijn PC met windows 8 scannen ?

De bedoeling is om winows 7 op de laptop i.p.v. windows 8 te zetten.
Ik heb deze laptop met Win 8 gekocht nl.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dus de SPECIFICATIES van deze PC wil ik graag weten i.v.m. OS terugzetten naar een oudere versie.
Die vind ik veel prettiger om mee te werken n.l.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ccleaner of malware?

Het beste antwoord

maak je geen zorgen als windows 8 op deze pc past dan past windows 7 zeker
ik geloof niet dat er enige hardware is dat uitsluitend met windows 8 drivers zou werken.
de standaard zaken zal windows vanzelf vinden inclusief netwerkkaart (wireless zou je wel even moeten nakijken) maar het is sowieso handiger tijdens een opnieuw installeren van een OS dit met kabelinternetverbinding te doen
en later als het systeem up and running is de wireless verbinding te controleren in te stellen en dan de kabel er uit
de meester drivers worden vanzelf gevonden en de rest vindt je wel terug bij windows update optionele downloads.

driverbooster van http://www.iobit.com

geeft een goed overzicht van alle drivers
maar het beste is die pas te installeren als windows 7 er al grotendeels werkend op zit
let wel dit is we een zogenaamde proefversie waar je na een bepaalde tijd natuurlijk doodgegooid wordt met buy now !
maar aangezien je vrij gemakkelijk alle drivers uptodate kan krijgen alvorens de proef periode voorbij is
gebruik ik zelf dat programma graag en gooi het er dan af op het moment dat hij zeg alle driver zijn ok.
ik vindt de daarna vertoonde "waarschuwingen " nogal bedriegelijk
(alsof ze dagelijks drivers uitbrengen wat echt niet het geval is maar nogal intimiderend is voor mensen die er maar bar weinig verstand van hebben
kopen is totaal overbodig met dit programma
maar door hard te "Schreeuwen" troggelen ze wellicht nog wat poen van je los.

ook Er is een zogenaamde beperking op de downlaod snelheid maar aangezien windows zelf al de meeste driver juist heeft is dat eigenlijk een overbodig luxe waar je best zonder kunt.
zelf met die beperkte download snelheid werkt dat proggie goed genoeg om alles redelijk snel binnen te halen.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste kapthavoc, heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Hier kan ik zeker verder mee!
m.gordens

Andere antwoorden (1)

Als ik uw vraag goed begrijp, wilt u de drivers van uw Huidige systeem vinden voor Windows 7 In plaats van Windows 8 ( wat u nu gebruikt )

Nadat u een Clean Install heeft gedaan en dus Windows 7 heeft geïnstalleerd, kun u het programma ..: "SlimDrivers - Free" Downloaden

( LET OP..: U DIEND WEL UW ETHERNET / Internet Driver Al te hebben geïnstalleerd )

Dit programma zal u de Gelegenheid geven om drivers te zoeken voor elke Hardware die aangesloten is op uw pc. ( Let wel..: dit werkt nooit 100 % maar in grote lijnen vind het de meeste hardware correct en de drivers hierbij ook )

Een andere oplossing is ..:

doormiddel van het programma Sisoft Sandra Kunt u Uw helesysteem bekijken en dan zelf daarbij de drivers opzoeken.

( http://www.sisoftware.net/ )

Succes

Toegevoegd na 44 minuten:
Wat ik nog vergeten ben te vermelden..:

Met het programma VirtualBox ( https://www.virtualbox.org/ )
kunt u een virtueel systeem aanmaken binnen het draaiende O.S dat u gebruikt, en op die manier kun u software Scannen zonder dat het Uw pc kan beschadigen, en u kun ook testen of Drivers bepaalde elementen van uw pc werken onder het O.S.