Waarom lukt het me niet om bestanden te verwijderen van mijn computer met Windows Vista?

Ik zie alsmaar de melding:
U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

Wie weet wat er mis is met mijn computer? Want ik heb dit bij alle bestanden op de hardeschijf.

P.s. Ja ik heb Administrator rechten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Om te beginnen schakel je in vista best UAC uit (dit moeit zich teveel waardoor dit soort problemen zich voordoen).

Ga dan naar de eigenschappen van de hoofdmap van je harde schijf en via beveiliging, geavanceerd, eigenaar en wijzig deze (deze staat zelfs standaard niet op administrator waardoor je zelfs als administrator dit soort problemen hebt).

Als dat niet lukt is er iets anders aan de hand en moet je verder zoeken, door vragen te stellen (werkte het voorheen wel? etc...). Moet je dan toch dringend enkele bestanden verwijderen doe dit dan via een linux live cd (die trekt zich lekker niets aan van de ntfs-rechten).

Toegevoegd na 1 minuut:
Was ik nog vergeten zeggen: als windows er om vraagt bevestig dan om toe te passen op alle onderliggende objecten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat is UAC? Ik gebruik Vista maar heb die letters nog nooit zien staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Macht der gewoonte om die afkorting te gebruiken. Ze staat voor User Account Control. Als je ze uitschakelt ben je o.a. van die vervelende vensters af die steeds weer bij bepaalde handelingen en acties om toestemming vragen.

Andere antwoorden (1)

Probeer eens om in te loggen op u account als administrator en dan die bestanden te verwijderen, mogelijks heeft u die ingelogd als administrator aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om het wat gemakkelijker te maken voor de TS: Open de opdrachtprompt met Administrator-rechten, en typ het volgende commando: net user Administrator /active:yes Log vervolgens in als Administrator en verwijder het object in kwestie.
Dit probleem wordt veroorzaakt wanneer je als gebruiker niet over de benodigde NTFS-rechten beschikt.