Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom maakt mijn pc geen geluid meer?

hallo ik gebruik een hdmi kabel voor mijn pc en er komt geen geluid uit mijn pc dus ik draai dus muziek enzo door midddel van boxjes
owja en ik heb realtec audio driver... ofzo en dat het ik al eens opnieuw gedownload kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
546
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met je muis naar je taakbalk gaat en met de rechter op je luidspreker icoon kijkt bij afspeelapparaten en daar moet je hdmi aansluiting staan, zoniet dan drivers opnieuw installeren voor je videokaart

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

k ga er even vanuit dat je hdmi vanaf je videokaart gebruikt om een TV/monitor aan te sturen en dat je videokaart dus een hdmi aansluit punt heeft.
ik denk dat die hdmi aansluiting vanaf je normale pc videokaart gewoon geen geluid optie heeft
Dat is wel vrij standaard voor een videokaart vanaf je pc


je zou wellicht wel via een jack jack plug het geluid via je geluidspoort op de pc uit de TV laten komen in plaats van uit de losse boxjes ? kijk even of die tv ook daar een input poortje voor geluid heeft
het kan ook via een jack-tulp ?

Alleen die tv tuner kastjes met hdmi hebben wel geluid.
standaard ingebouwd in die hdmi aansluiting

via een pc zul je altijd het geluid via de geluidkaart, dus via aparte geluidsaansluiting kabel naar de tv moeten sturen

of zoals je het nu doet via aparte boxjes, wat natuurlijk niet ideaal is
(Lees meer...)
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hij heeft het wel eens gedaan met hdmi maar toen had ik iets verwijdert ofzo en toen deed hij het niet meer
capthavoc
10 jaar geleden
das wel een beetje vaag, maar is het dan niet een kwestie van de hdmi poort herinstalleren ? kijk ook even in je setting van je geluids kaart of de desbetreffende poort niet gemute staat ?
of in je t setting of het geluid niet uit staat ?
als het heel recentelijk is dat ie het wel werkte kan je wellicht systeem herstel proberen ?
stel gisteren deed ie het wel, vandaag verwijderde je iets waardoor het niet meer werkt
herstel dan de pc naar eergister

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding