Waarom komen sommige tekens dubbel op mijn nieuwe laptop?

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop. Hiervoor had ik een HP, maar nu een Acer. Als ik Shift + '' doe dan krijg ik de tekens ook meteen dubbel. Ook ^^ komt dubbel. Het toetsenbord is Verenigde Staten (internationaal). Dus ik weet niet waar het aan ligt... Weet iemand dit wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
misschien ben je niet meer gewend aan de snelheid van typen?
je oude pc was waarschijnlijk iets trager ?
je kan eens kijken naar de herhaal snelheid
ga naar start
help en ondersteuning
en zoek op de trefwoorden
toetsen snelheid
daar kun je misschien de snelheid instellen
maar denk dat het gewoon een kwestie van wennen is
heb je het alleen met shift ?
of ook gewoon ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat ik " krijg als ik het zonder shift doe, haha! Het is niet de snelheid, want opzich is de snelheid precies hetzelfde, alleen min oude laptop had problemen met andere dingen en repareren zou veel kosten. Normaal krijg je 1 keer een aanhalingsteken als je er gewoon, zonder shift op drukt. Hier krijg ik er twee. Zelfde geld voor ^^. Dus het ligt daar niet aan :(

Antwoorden (1)

Ik had het zelfde probleem toen ik een paar jaar geleden van windows xp naar windows 7 overstapte, ik kan niet vaststellen of dit ook daadwerkelijk het probleem veroorzaakt want op sommige windows xp computers is het ook zo.

maar als het goed is, gebeurt dit alleen bij ' ', " ", ^ ^. Ik heb overal een spatie tussen gedaan zodat de aanhalingstekens en haakjes beter te zien zijn.

Maar waar ik tegenwoordig gebruik van maak is het volgende:

als je shift + "x2 in drukt krijg je hem dubbel, maar als je bijvoorbeeld shift + " + spatie indrukt krijg je hem maar 1x met een spatie, zelfde geld als je shift los laat en dan een andere karakter invoert (shift + " + spatie loslaten + d = "d).

Het zou ook evt. kunnen liggen aan de toetsenbord maar dit lijkt me sterk, zou vast wel een instelling zijn van windows die ergens diep verstopt zit.