Als je naar XP wilt gaan, dan is dat nogal een gedoe.
Je moet dan drivers gaan zoeken, wel te doen, maar echt iets voor een handig neefje of broertje.
Naar Windows 7 is makkelijker, als je Vista-versie te upgraden is. Je moet wel in beide gevallen de software gaan kopen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt echt reuze mee, de drivers voor xp had ik zo gevonden, wat belangrijk is dat er een sata versie gebruikt wordt.
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar ik weet dat dit voor de onervaren computergebruiker allemaal onoverkomelijke problemen vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich wel een goed antwoord, Windows 7 is makkelijker dan XP erop zetten.
Sommige hebben moeite met het zoeken naar XP drivers en in Windows7 kun je vista drivers gebruiken dus je hoeft niet te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een aantal Acers is geeneens een fatsoenlijke XP-driver beschikbaar...
AWM
14 jaar geleden
Dabedoellik. Er is nog soms wel uit te komen als je de forums op het internet afgraast, maar ik ken een zeer ervaren ICT-er die met zo een laptop onlangs twee dagen in de weer was om XP draaiend te krijgen, incl. alle aanwezige hardware...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ken ik u persoonlijk, Antwoordman? ;-)
AWM
14 jaar geleden
Het is soms een kleine wereld :)
Hoe oud is je computer??
Want alle computers die minder dan een half jaar oud zijn en XP of Vista erop hebben mogen gratis upgraden naar windows 7.
Anders kan je tegen betaling je computer upgraden. Je hoeft dus niet eerst Vista eraf te halen. En je bestanden blijven ook gewoon behouden.
Maak wel voor de zekerheid eerst een back-up van al je bestanden.
Bij de bron kan je alle info vinden die je nodig heb en ook gelijk de upgrade downloaden en installeren.
Gewoon instructies volgen... lekker makkelijk

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik antwoord je bericht even via een toevoeging van mijn eerdere antwoord. Omdat ik geen persoonlijke berichten kan verzenden aan gasten.

Het is wel de goedkoopste optie om eerst Vista te installeren en dat te upgraden naar windows 7.
Bijv. de upgrade van windows 7 home premium kost €119,99. De volledig nieuwe versie kost €199,99.
Scheelt je al gauw €80,-
Kijk maar bij de tweede bron.

Kijk ook eens rustig rond op de website van de derde bron, als het goed is kan je dan alles vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De 8920 is ca. 2 jaar geleden uitgebracht, dus de kans is niet zo groot, van dat 'gratis. En trouwens, die 'gratis upgrade' kost je vaak 30 euro aan administratiekosten. Daar heeft Kassa al een item over gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei dat wist ik niet.
Maar echt 30 euro voor administratie... Schande.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechts één backup maken is trouwens af te raden - tenzij je natuurlijk niet veel soeps hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, Ach 1 back-up is nog altijd beter dan geen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm 1 backup voor een upgrade bied niet meer voordelen dan wanneer je er 2 of 3 hebt. 1 backup is dus voldoende. @Vics, om in de toekomst problemen te voorkomen raad ik eerder een volledige installatie aan dan een upgrade. Bij een herinstallatie moet je eerst Vista installeren en daarna Windows 7. Over het algemeen gaat dit goed, maar je dient dan wel bij elke herinstallatie beide besturingssystemen te behouden en de kans op problemen is velen malen groter bij een upgrade. Ik weet dat het wel een flinke duit extra kost. Het is dus wikken en wegen waarvoor je kiest.
De upgrade CD windows 7 kopen (+/-) €120,00 en daarmee de huidige windows vervangen. Je krijgt een aanzienlijk snellere en meer opties dan op de vroegere versies. DOEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik heb`n upgrade van Wind.7 over de Wind.Vista gedaan.en werkt perfect.Ook de programma`s die ik al gebruikte met Wind.XP,en Wind.Vista, doen het allemaal,geen problemen mee.En de Wind.7 zoekt zelf naar eventuele drivers voor je hardware,en worden gelijk geinstall.Ik had er 2.En werken nu ook perfect.
Dus als ik jou was zou ik naar Wind.7 upgraden,hij is sneller,en je hebt veel meer mogelijkheden.Hij is in een woord prachtig om mee te werken.
Groetjes Catherina,en suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je het weten of je naar Win7 kan?
Download de Upgrade Advisor van Microsoft (zie bron).
Deze heb ik zelf gedownload en alle programma's en apparaten worden herkend en ondersteund. Sowieso de 32bit(x86) systeem die jij gebruikt.

Van Vista naar XP kan ook met een schone installatie.
Zorg er wel voor dat jouw windows XP versie SATA ondersteund, uiteraard de 32bit versie.

Ik heb deze laptop ook, en vond vista ook niets en ben terug gegaan naar XP. Ik overweeg om naar Win7 te gaan omdat deze ook programmas kan laaten draaien in XP mode en zo al mijn programma's gedraaid kunnen worden op het nieuwe systeem.

Groetjes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een downgrade naar XP altijd een schone installatie!