Het bureaublad werkt niet, hoe kan dit komen?

Kan niks selecteren, kan nergens op klikken en rechtermuisknop werkt ook niet.
Hij reageert dus egt nergens op.
Heb op internet al rond gekeken wat ik kan doen en nu werkt 1 oplossing, maar alleen tijdelijk.

Dan open ik de processen en schakel ik explorer.exe uit.
Daarna voer ik deze taak meteen opnieuw uit en dan doet het bureaublad het weer, maar niet al te lang.

Wat kan ik nu doen om ervoor te zorgen dat hij het gewoon normaal doet, het gaat over windows 7.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

opstarten in veilige modus met netwerk mogelijkheden
en malwarebytes installeren en laten scannen
zal dit meestal wel oplossen
waarschijnlijk een of ander malware gedoe
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
heb je het ook kunnen verwijderen ?
Die stap vergeten sommigen mensen gek genoeg wel eens
dus niet alleen rapport bekijken maar ook opruimen ;) Heeft een virus scan ook nog iets opgeleverd ?
anders als zelf een systeem herstel en en daarna nog eens scannen met zowel virus als malwarebytes niet helpt
dan heb je kans dat je met wen clean installl sneller weer terug online bent dan nog eens er een dozijn scanner er over heen te halen
en bovendien blijft daar dan toch twijfel bestaan
met een clean install ben je 100% van het gedonder af
de beste oplossing computer resetten op een eerdere daten waar het ooit wel gewerkt heeft via software instellingen.

als dat je ook niet lukt gewoon ff formateren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk een virus, heb je onlangs iets gedownload waarvan je een nieuwe "virusscan" kreeg? zo ja, formateren, deze virusscan is een virus die zegt dat alles op je computer een gevaar is, beginend bij je bureaublad.