Ik wil alle bestanden van mijn pc verwijderen want iemand anders krijgt mijn pc. Hoe verwijder ik alles op de pc?

ik wil dat er geen oude bestanden meer gevonden kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (5)

Bovenstaand antwoord kan inderdaad goed werken.

Ik wil er nog een andere aan toevoegen.
Je kunt de .iso zoals ik in de link meegeef downloaden en branden als image.

Daarna opstarten vanaf de gebrande image en zo de hele HD wissen, nu is hij echt leeg.

Daarna naar keuze er een besturingssysteem opzetten of gewoon met een gewiste HD meegeven.

Let wel, het intact laten van het bestaande OS en een beetje bestanden gaan deleten is onvoldoende voor een kwaadwillende.
Geef je hem aan je kameraad dan kan dit geen kwaad.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ,geef nooit je pc aan een kameraad met nog bestanden erop.
Dit maakt zelfs vrienden nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar dat zeg ik ook niet.
Als je het makkelijk wilt doen dan wis je gewoon al je bestanden.
Je kameraad zal dan niet alle zeilen gaan bijzetten om de gegevens terug te halen maar is tevreden met de op zich 'lege' pc.
Eerst alles wat je wil wissen op de standaard manier deleten. Het programmaatje "eraser" downloaden en gebruiken. Deze beschrijft je harde schijf een aantal keren waarna de gegevens ook niet door een"geek" boven water gehaald kunnen worden.

Succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op het forum aldaar ook deze: http://eraser.heidi.ie/download.php gevonden welk alles tot en met besturing wist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste wat je kunt doen is gewoon de bijgeleverde cd met Windows erin doen en de PC opnieuw opstarten. Zodoende wordt Windows er opnieuw op gezet en is alles weg van de schijf. De nieuwe eigenaar krijgt een PC met de fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Partities weggooien en er een nieuw besturingssysteem er op zetten, vervolgens CCleaner installeren en de schijf maximaal wissen (dan wordt die 40X overschreven). Voor een normaal mens zijn de gegevens dan niet meer te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
download een bootcd zoals hirens of een alternatief. Zorg dat je een zogenaamde "hard disk wiper" eroverheen gooit. Dan formatteert hij je harddisk (low level) en dan kan er gegarandeerd niks meer teruggevonden worden.