Hoe komt het dat mijn toetsenbord taal spontaan is veranderd. Dus de "?" wordt een "="?

Gebeurt dus soms helemaal spontaan. Dan moet ik in de taakbalk het toetsenbord weer op EN(gels) zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt, waarschijnlijk per ongeluk, op Alt+Shift gedrukt. Daarmee verander je de taal van je toetsenbord, en daarmee de tekens die onder alle toetsen zitten.

Druk nogmaals op Alt+Shift om de taal weer terug te zetten.

Je kunt de taal zien in het kleine blauwe vierkantje, rechtsonder in de taakbalk. Je kunt ook op dat vierkantje klikken om de taal aan te passen, als je die toetsencombinatie lastig vindt om te onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is het, bedankt. Werk veel met toetsenbord dus ook met de sneltoetsen.

Andere antwoorden (2)

Dan druk je op CTRL + Shift. Dan weergeeft hij de symbolen anders. Als je nu op CTRL + Shift drukt is alles weer normaal.

Toegevoegd na 23 minuten:
Heb even een afbeelding gemaakt, miss word het zo duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ervoor kiezen om een blijvende oplossing te 'forceren' door in je configuratiescherm de niet gebruikte voor geinstalleerde toetsenborden te verwijderen. Als je dat doet dan hou je alleen je huidige toetsenbord over en dan kan hij ook niet meer verspringen.

Ik neem aan dat je maar een toetsenbord gebruikt :-)

Op die manier ben je er blijvend vanaf.