hoe kan ik windows 8 proberen zonder dat ik mijn huidige besturingssysteem kwijt raak?

ik heb windows 7, als ik win.8 release preview installeer ben ik die kwijt. ik heb eigenlijk geen zin om later opnieuw weer windows 7 te installeren. is er een makkelijkere manier hoe ik window 8 kan bekijken op mijn eigen laptop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
virtualbox

Antwoorden (1)

als je je hdd opsplitst in bv C: en D: dan kan je op de ene schijf 7 en op de andere schijf 8 installeren
bv je hebt windows 7 op schijf C: staan volg dan de stappen
1. rechtermuisknop op computer
2. klik op beheren
3. bij opslag zie je schijfbeheer
4. rechtermuisknop op schijf C
5. volume verkleinen. pak ongeveer de helft van de schijf
6. nu is er een deel grijs geworden.
7. rechtermuisknop en dan nieuw eenvoudig volume
8. bij stationsletter een letter invoegen
9. nu heb je een nieuwe schijf aangemaakt
10. start de installatie vanuit windows 7(web installatie is aan te raden(internet benodigd))
11. kies bij folder of schijf de schijf die je net hebt aangemaakt.
12. installatiestappen. volgen (kan even duren)
als je windows dan opstart kom je in een keuzemenu voor windows 7 of windows 8

Toegevoegd na 1 minuut:
nog vragen stuur maar een bericht