teveel van laptop verwijderd nu krijg ik de melding msqvl is compressed bij opstarten, wat betekent het?

hey, ik denk dat ik gister iets teveel van mijn laptop heb verwijderd en vanmorgen bij aanzetten kreeg ik de volgende melding msqvl is compressed, wat betekent dit en wat kan ik doen om met laptop het weer te laten doen?

Hoe zet ik deze eventueel weer naar fabrieksinstellingen en is het normaal dat je dan zo'n rot geluid hoort en hoelang moet je die dan ingedrukt houden?

hoor graag van jullie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer systeem herstel. Start - configuratie- systeem- opstart en herstel instellingen. Dan kan je de laptop naar een eerdere datum terug zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is de laptop? Welke hardware zit erin? Welk bedrijfsysteem? Is er een cd/dvd drive in? Kun je de harde schijf eruit halen? Heb je belangrijke gegevens op de harde schijf staan? Was de harde schijf in partities ingedeeld?
Mijn tip: kun je de harde schijf eruit halen, kopiëer dan de gegevens van deze op een andere computer. Heb je de harde schijf in twee partities of meer ingedeeld en staan je data niet op de c partitie, maar veilig op een andere, installeer windows en de bijbehorende programma's opnieuw. Dit gaat sneller dan te proberen een fout te herstellen die ervoor zorgt dat de laptop helemaal niet opstart.
"fabrieksinstellingen" is een configuratie voor de hardware van de laptop en heeft niets met het bedrijfssysteem te maken. Als je software weggehaald hebt die belangrijk is voor het opstarten van windows, krijg je deze met geen mogelijkheid op die manier terug. Je zult windows opnieuw moeten installeren of een systeemherstel maken met hulp van de installatie dvd/cd.
Succes