Hoe kan je bij windows 7 een bureaublad achtergrond toevoegen op een notebook?

Ik krijg het net windows 7 op mijn notebook niet voor elkaar om mijn bureaublad achtergrond te veranderen wat ik ook doe. Het is de versie die erop zat toen ik hem kocht. Dat moet toch kunnen zonder hem te upgraden ofzo. Anders vind ik het echt slecht van microsoft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Welke versie van Windows 7 is er op uw notebook voor geinstalleerd? Heeft u een Netbook? Dan zal zeer waarschijnlijk Windows 7 Starter geinstalleerd zijn.

Niet alle nieuwe bureaubladfuncties zijn beschikbaar in alle edities van Windows 7. Peek, Shake en diavoorstellingen als bureaubladachtergrond zijn bijvoorbeeld niet inbegrepen in Windows 7 Home Basic of Windows 7 Starter. Via Systeem in het Configuratiescherm kunt u bepalen welke editie van Windows 7 op uw computer is geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in Windows 7 Starter niet mogelijk om een eigen bureaublad achtergrond in te stellen. Windows 7 starter is ontwikkeld als basis besturingssysteem voor gebruik op "lichte" systemen. Dit betekent dat Microsoft ervoor gekozen heeft bepaalde functionaliteit weg te laten. In mijn reactie hierboven had ik ook een link naar de Microsoft pagina erbij gezet die meer informatie hierover geeft (Puntje 3 op de betreffende pagina).

Andere antwoorden (2)

De bureaubladachtergrond wijzigen

U kunt het onderdeel Bureaubladachtergrond als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen, klik op Persoonlijke instellingen en klik vervolgens op Bureaubladachtergrond.

Klik op de afbeelding of kleur die u als bureaubladachtergrond wilt gebruiken.

Als de afbeelding die u wilt gebruiken zich niet in de lijst met bureaubladachtergrondafbeeldingen bevindt, klikt u op de pijl omlaag bij de locatie voor afbeeldingen om andere categorieën te bekijken of klikt u op Bladeren om de afbeelding op uw computer te zoeken. Wanneer u de gewenste afbeelding hebt gevonden, dubbelklikt u erop. De afbeelding wordt nu weergegeven als bureaubladachtergrond en wordt in de lijst met achtergronden voor het bureaublad geplaatst.

Zoek afbeeldingen op andere locaties op de computer
Geef onder Hoe moet de afbeelding worden weergegeven op dat de afbeelding het hele scherm moet beslaan, dat er meerdere exemplaren naast elkaar moeten worden geplaatst of dat de afbeelding moet worden gecentreerd op het scherm en klik vervolgens op OK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je windows starter hebt werkt het programmatje in onderstaande link ervoor. Dit is ook vaak het geval bij een minilaptop.