kan ik, een legale windows 7 op een andere harde schijf zetten

ik wil binnenkort windows 7 aanschaffen en die op een gewone harde schijf zetten. nou heb ik het idee om, over een half jaartje een ssd te kopen. kan ik de windows makkelijk op de ssd zettten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Ik zal eerst beginnen U dit te laten lezen,misschien maakt dit U iets meer ,duidelijk:

The EULA states the following:

The Windows 7 desktop operating system software is licensed on a per copy per computer basis for consumers. In this context, a computer is a physical hardware system with an internal storage device capable of running the software. A hardware partition or blade is considered to be a separate computer. Users may install one copy of the software on one computer. That computer is the “licensed computer”. Users may use the software on up to two processors on the licensed computer at one time.

If users are considered a “Qualified Family Pack User”, they may install one copy of the software marked as “Family Pack” on three computers in their household for use by people who reside there. The software bought may include more than one version, such as 32-bit and 64-bit. Users may install and use only one version at one time.

Met andere woorden als deze "volume license" nú al op 1 computer staat..kunt U dezelfde licentie op nog twee andere computers zetten en op een ssd is wel te doen,mits U deze spelregels niet vergeet.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is mag je de Windows 7 op 5 verschillende pc's installeren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan welke Windows 7 versie je koopt. Om het even gemakkelijk en overzichtelijk te houden zijn er die verschillende versies: OEM, retail, en VLK. Tenzij je voor een groot bedrijf werkt krijg je niet met de VLK versie te maken.

De OEM en retailversie zijn de meest verkochte versies voor consumenten. OEM (=original equipment manufacturer) versies zijn te herkennen aan de stickertjes, bijvoorbeeld onderaan een laptop, of aan de zijkant/achterkant van een computer. OEM versies horen bij de computer waarmee ze geleverd zijn, en mogen niet op andere computers geïnstalleerd worden. Met andere woorden, ja, als je een OEM versie hebt mag je die ook op een andere schijf installeren, zo lang het maar om dezelfde computer gaat.

De retailversie is vergelijkbaar, met een klein verschil. De licentie is 'van jou', en hoort niet bij de computer. Het is wel zo dat deze maar op één computer geïnstalleerd mag worden maar (!) als die computer niet meer werkt, of is gewist, mag je dat exemplaar van Windows wel op een andere computer zetten.

Er is wel een tijdje het 'Family Pack' geweest, die op drie computers geïnstalleerd mocht worden, maar die wordt niet meer verkocht.

Toegevoegd na 18 uur:
Toevoeging: het family pack is hier en daar nog wel te koop. Het gaat echter wel om een tijdelijke aanbieding. Zelf heb ik voor een IT retailer gewerkt die 'em een tijdje verkocht, totdat onze exemplaren op waren, en we geen nieuwe meer konden bestellen/leveren. Als je dus drie licenties extra voordelig wilt, wees er snel bij! Het betreft overigens een upgrade versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag ongeacht of u nu een OEM/Retail/VLK pakket heeft. U moet wel u windows licentie heractiveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan door middel van het maken van een systeemkopie, zit in de backup functie van windows. Als je een systeemkopie maakt, word je hele harde schijf exact gekopieerd, dus inclusief win7 en al je programma;s en bestanden. Je kunt zo dus een kopie van je hele harde schijf maken, en dit later op je ssd zetten en de computer gewoon weer gebruiken vanaf de ssd.