Hoe komt dat mijn pc vertraagt bij het opstarten na verloop van tijd dan dat hij nieuw was ?

Ik heb gemerkt dat mijn pc is vertragert bij het opstarten dan dat hij nieuw was. ik vraag mij af hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop volgende keer een Mac dan heb je hier geen last meer van.

Het beste antwoord

Grootste oorzaak schijnt erin te zitten dat Windows van alles en nog wat bewaard. Continu is Windows naar de harde schijf aan het schrijven, en dat doet Windows ook niet eens netjes, maar ieder gaatje wordt vol geduwd. Hierdoor ontstaat die fragmentatie waar de anderen het over hebben. Daarnaast komt er ook steeds meer info op uit andere bronnen (heel veel programma's die je zelf installeert zetten hun gegevens ongevraagd standaard ook op C:), hierdoor wordt de boel steeds trager. Ik werk zelf heel netjes, en probeer altijd mijn gegevens op D: te krijgen, en nog kom je dan rommel tegen op C: .
Ook mijn PC wordt dus geleidelijk aan trager.
Als het echt te gek wordt zit er niks ander op dan opnieuw te installeren. Wat dat betreft had die andere respondent wel gelijk: een Apple MacIntosh doet dat véél beter (en Linux ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Doordat je steeds meer programma's op je pc installeert en je harde schijf steeds voller raakt. Deze moet dan ook zo nu en dan gedefragmenteerd worden waardoor hij ook weer sneller wordt.
Ook gaan er naarmate je meer geïnstalleerd hebt, steeds meer programma's geladen worden bij het opstarten.
Hoe meer processen er moeten opstarten hoe langer het duurt. Dan kun je ook nog spyware oplopen wat je pc nog meer vertraagt.
Dan nog een tip. Kijk eens op deze site http://www.schoonepc.nl/ daar zie je allerlei tips om je pc sneller te kunnen laten werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er steeds meer troep ongenerkt op komt te staan.
Even in je webbrowser cookies verwijderen,schijfopruiming doen en schijdefragmentatie.
Als ie daarna nog erg traag is en irritant zou je em opnieuw kunnen formatteren en installeren met windows,je zult meteen merken dat ie dan aanzienlijk sneller is ;-)

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virusscanners vertragen ook enorm. Koop een Mac, dan heb je die niet nodig en blijft je computer lekker snel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LEUK! hij kan er ook Linux opzetten, net zo'n handige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een Mac kan gewoon trager worden hoor, maar het is minder snel dan bij Windhoos, en ik zou toch maar een virusscanner op mijn Mac zetten;) Verder regeert een mac natuurlijk:D
Het kan zo zijn dat je een virus hebt en dat het langzamer gaat doen ook al is hij nieuw. Wat ik wel eens heb gehad was dat er een virus op mijn USB zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt voornamelijk door al die automatische updates die je door windows door je keel geduwd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instaleer advanced system care.dit is gratis van internet te plukken.scan je systeem regelmatig met dit.hij maakt je systeem duidelijk sneller.hij haalt oppervlakkige troep weg en de scan duurt nooit lang.en als je echt wilt dat je systeem snel draait koop je een ssd(solid state drive)en installeer hem.je systeem wordt bijna 2 keer zo snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de meeste antwoorden al aangeven: de computer onderhouden is erg belangrijk indien je van een snelle en stabiele computer wilt blijven genieten.
Maar het houdt niet op bij alleen het opschonen van een computer. Want de oorzaak van een trage computer kan ook een virus of slecht werkende hardware zijn.
Op de website die ik als bron heb meegeven vind u verschillende factoren die een computer langzaam maken en hoe u die kunt oplossen.