Is er een programma voor Mac OS X die je wachtwoord uitzet bij thuisnetwerk?

Is er een mogelijkheid in Mac OS X of is er een applicatie die er voor zorgt dat je enkel bij bepaalde zelfgekozen netwerken je scherm niet wordt beveiligd na, bijvoorbeeld je macbook dicht geklapt te hebben of na lange tijd inactief te zijn?

Er is nu enkel de mogelijkheid continu (met evt. vertraging) het wachtwoord te vereisen, na het dichtklappen van de macbook.

Extra: Wat ik dan eigenlijk bedoel, als ik thuis ben en ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk, wil ik graag dat hij automatisch ontgrendeld is, of in ieder geval niet continu mijn wachtwoord hoef in te voeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb even rondgekeken naar software, en getest op mijn Macbook. Helaas lijkt dit hoogstonwaarschijnlijk.

Het is ook wel begrijpelijk dat dit niet kan, je stelt immers het wachtwoord in als bescherming tegen eventuele mensen die fysiek bij je laptop kunnen, niet als bescherming tegen hackers die van buitenaf door het netwerk contact met je Macbook proberen te zoeken.