Is het mogelijk in het Windows XP Start-menu aan de rechterkant iconen toe te voegen?

Weten jullie of het mogelijk is een aantal custom icoontjes/linkjes aan de rechterkant van het Windows XP startmenu te plaatsen? Ik vind het zonde van de ruimte, en zou er graag nog zelf wat linkjes toevoegen naar wat veelgebruikte programma's.

De afbeelding laat zien wat ik bedoel: in het rode vak wil ik eigenlijk nog wat extra dingen kwijt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongevraagd maar misschien interessant: De werkbalk snel starten weergeven
De standaardinstelling in Windows XP geeft de WSS niet weer. Als u deze niet ziet staan naast de Start knop zoals in de afbeelding hierboven haalt u hem tevoorschijn door dit te doen : Klik met de rechter muisknop op een leeg plekje van de taakbalk
Selecteer "Eigenschappen"
Zet een vinkje bij "werkbalk snel starten weergeven"
Klik ok
De WSS verschijnt met een aantal standaard ingestelde icoontjes. Waarschijnlijk hebt u ze niet allemaal nodig of wil u er zelf graag andere bijplaatsen. Bron:http://www.windows-help-central.com/werkbalk.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel aan de linkerkant de icoontjes in het klein weergeven, zodat je er zelf nog tientallen onder kunt plaatsen. Hoe icoontjes klein krijgen aan linkerkant van startmenu:
- rechtsklik op de TAAKBALK. Kies eigenschappen. Klik op de tab "Menu Start". Zorg dat je daar kiest voor "Menu start". Kies Aanpassen. Zorg dat "Kleine pictogrammen" daar aangevinkt is. Druk OK Ga nu terug naar je Start menu . Zoals je ziet staan daar aan de linkerkant nu kleine pictogrammen. Je kan nu zelf aan dat menu dingen naartoe slepen. Sleep bijvoorbeeld een snelkoppeling die je gemaakt hebt op je bureaublad, naar het start menu. Je hoeft het start menu niet open te doen. Sleep gewoon de snelkoppeling naar de groene start knop. Het start menu klapt vanzelf open en beweeg met de muis naar boven tot je een plekje hebt gevonden in het start menu voor de snelkoppeling. Als het slepen naar het startmenu niet lukt, kijk dan deze instellingen eens na:
- rechtsklik op de TAAKBALK. Kies Eigenschappen. Kies tabblad Menu Start. Kies Menu Start. Kies Aanpassen. Kies Geavanceerd. Bekijk "Deze items in het menu Start weergeven". Druk op het pijltje rechts om naar onder te scrollen in dat menu bij "Deze items in het menu Start weergeven". Zorg dat er WEL een vinkje staat voor "Slepen-en-neerzetten inschakelen".

Het beste antwoord

Ik moet zeggen dat ik dat menu erg bulky (en lelijk) vind. Ik heb 't op 'klassiek' gezet en je kan er gewoon een icoontje naar toe slepen. Hier heb ik ff 't Winamp-icoontje er naar toe gesleept als voorbeeld :).

Toegevoegd na 3 uur:
Ah, gevonden: wat jij wil, kan ook - maar vergeleken met zoals ik 't menu heb, is 't een ramp:
http://www.tweaklibrary.com/Display/Start-Menu/37/Add-item-below-Run-option-in-the-new-Start-menu/10353/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt er niet zomaar snelkoppelingen op plaatsen van elk programma. Wat je wel kunt doen:
Rechtsklik in dat rode vak > Eigenschappen > tabblad Menu Start > klik op Aanpassen > tabblad Geavanceerd.
Hier kun je aanvinken of wegvinken welke snelkoppelingen je daar wel/niet wilt hebben. De keuze is echter beperkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeg ik! ;)
ik verwijder mijn antwoord maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ik je net voor? Sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... geeft niks hoor.
Het gaat om het goeie antwoord, toch? En dit is volgens mij juist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik, en heb ik ook gedaan. Ik had 'Mijn documenten', 'Mijn muziek, en allemaal andere zooi zoals 'Afmelden' niet nodig. Dit heb ik er allemaal uitgehaald.
Mijn vraag was meer of ik iets van mezelf (bijv. een linkje naar Nero Burning Rom) kon toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat dus helaas niet :(
Je kan wel aan de linkerkant de icoontjes in het klein weergeven, zodat je er zelf nog tientallen onder kunt plaatsen.

Hoe icoontjes klein krijgen aan linkerkant van startmenu:
- rechtsklik op de TAAKBALK. Kies eigenschappen. Klik op de tab "Menu Start". Zorg dat je daar kiest voor "Menu start". Kies Aanpassen. Zorg dat "Kleine pictogrammen" daar aangevinkt is. Druk OK

Ga nu terug naar je Start menu . Zoals je ziet staan daar aan de linkerkant nu kleine pictogrammen. Je kan nu zelf aan dat menu dingen naartoe slepen. Sleep bijvoorbeeld een snelkoppeling die je gemaakt hebt op je bureaublad, naar het start menu. Je hoeft het start menu niet open te doen. Sleep gewoon de snelkoppeling naar de groene start knop. Het start menu klapt vanzelf open en beweeg met de muis naar boven tot je een plekje hebt gevonden in het start menu voor de snelkoppeling.

Als het slepen naar het startmenu niet lukt, kijk dan deze instellingen eens na:
- rechtsklik op de TAAKBALK. Kies Eigenschappen. Kies tabblad Menu Start. Kies Menu Start. Kies Aanpassen. Kies Geavanceerd. Bekijk "Deze items in het menu Start weergeven". Druk op het pijltje rechts om naar onder te scrollen in dat menu bij "Deze items in het menu Start weergeven". Zorg dat er WEL een vinkje staat voor "Slepen-en-neerzetten inschakelen".