Als een XP-WS één profielbestandje niet kan laden, wordt gelijk het hele profiel niet meer geladen. Is daar een oplossing voor?

Een oplossing in het AD (W2K3)?

Bijv. een snelkoppelingetje - volstrekt onbelangrijk om goed te kunnen werken. Maar zodra er maar één futiel bestandje niet geladen kan worden (ik denk door rechtenproblemen, wat gebruikelijk is bij Windows), wordt direct 't hele profiel maar niet geladen.
En wordt een tijdelijk profiel aangemaakt.

Wat is dat voor iets geks?
Als ik de genoemde bestanden verwijder (alleen dat duurt idioot lang, omdat je bij elk bestandje opnieuw moet inloggen/uitloggen om te zien welk bestandje er nu weer niet geladen kan worden), lukt 't uiteindelijk wel en wordt 't profiel *wel* geladen.

Windows wil dus echt persé die futiele bestanden laden, anders mag je niet bij je eigen instellingen (vnl. ntuser.dat).

Is er niet een (AD-)instelling dat ie dan toch verder gaat met profiel laden (en i.i.g. ook ntuser.dat laadt)?

Toegevoegd na 40 seconden:
het AD = de AD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zodra je een bestand of map niet kan laden van de profielmap is het vaak zo dat je de gebruiker even opnieuw owner moet laten worden. daarna kun je de rechten weer definiëren. Vergeet niet de subdirectory's hierin mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de NTUser.dat staan de persoonlijke instellingen. Indien een user daar geen rechten op heeft, kan hij dus zijn eigen profiel niet laden en krijgt een default profiel.

Je zou een user aan kunnen maken, waarbij wel alles naar behoren werkt en dan met een admin-user dat user-profiel als standaard zetten, zodat elke (nieuwe) user die daarna aanmeldt, dat profiel en die settings krijgt.

Als het enkel een AD-probleem is, is er wellicht een patch voor. Staat er wat in het logboek?