Moet ik een backup maken wanneer ik mijn Mac update naar de nieuwste versie?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn Mac te updaten naar de nieuwste versie. (OS X Mavericks) Moet ik dan net als bij windows een backup maken. Of laat Mac al je gegevens gewoon op je computer staan wanneer je deze update?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is altijd goed om even een backup te maken.
Zeker naar Mavericks OSX10.9.0 die heeft veel problemen met e-mail.
Er is ook gelijk een Update van apple naar OSX10.9.1 en dat is niet voor niets!
On-officieel is er de update naar OSX10.9.2 die komt over een paar weken uit. Daar draai ik momenteel ook op en is ook prima! Met Vriendelijke groeten,
Jos

Het beste antwoord

in principe hoeft het niet, maar beter is het wel natuurlijk
Maverick kan in principe over de oude versie heen zonder dat je bestanden worden verwijderd
tip voor en soepele installatie
Let er wel op de je genoeg ruimte hebt om te downloaden en te installeren
reken op min 3 keer groter dan de download opzich

Dus is de download bv 7 gig ?, dan min 21 gig vrij hebben voor een snelle en soepele
installatie
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een backup maken van een mac is zo ontzettend makkelijk, dat er helemaal geen excuus is om het niet te doen. Niet alleen bij het installeren van een nieuwe OS-versie, maar ook bij algemeen gebruik als 'met de laptop op de bank met een kop koffie' is een backup zeer aan te bevelen. Mijn vorige laptop is gestolen geworden, en dan is een backup ook erg fijn.

Gebruik TimeMachine!!!

En, als er te weinig ruimte op je HD is voor een update, dan zal 'apple' je dat vertellen en de update niet uitvoeren. Apple spullen kosten wat, maar daar krijg je ook veel gemak voor terug.