probeer dit programma eens de gratis versie is goed genoeg
en doe een deep scan kan lang duren maar daar fris je pc aardig van op
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeft me heel erg geholpen

Andere antwoorden (6)

Helaas inherent aan Windows.
Kies een gratis alternatief voor je besturingssysteem en verbaas je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor Apple geldt trouwens hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, klopt, net als linux in de verte familie van Unix.
Alleen is apple gesloten en duur en werkt niet op alle hardware even fijn. Een distributie van Linux werkt ook niet overal lekker op maar is gratis en er zijn voldoende smaken (ongeveer 300) om uit te kiezen. Maar je moet er wel aan willen wennen en daarom tijd investeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)
Ik doelde erop dat het ook inherent aan Apple is, dus dat OS X ook steeds trager wordt. Apple is er zelfs van beschuldigd dit expres te doen zodat mensen sneller aan een nieuwe laptop moeten. (ik verdenk MS daar ook van) Linux is zeker de manier om een oudere laptop nieuw leven in te blazen.
Gewoon Windows er opnieuw opzetten kan ook al veel schelen trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij behoord Apple ook niet trager te worden, maar ik heb daar geen ervaring mee. MS gebruikt sinds jaar en dag al een register, Linux niet en daarom wordt dit ook niet langzamer, defragmenteren hoeft ook niet, virusscanners niet, firewall niet, allemaal vertagers. Maar nogmaals, je moet er even tijd in steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.nu.nl/gadgets/2755340/apple-maakt-oudere-toestellen-bewust-trager-met-updates.html Ik denk dat het klopt, maar dit kan je ook zien als moddergooien van iemand van MS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke opmerking over Linux, je moet er even tijd insteken!
Je moet dus jaren tijd erin steken, en als je toevallig fotografeert (met een echte camera, die in RAW werkt) kun je het vergeten, want de camera eigen software zal niet werken (het zij dan dat je het in wine aan de gang krijgt). G
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal.
Als je dit soort dingen doet is het goed om een dualboot te maken en voor deze specifieke dingen Windows te gebruiken. Als je Windows alleen daarvoor gebruikt zal hij ook niet snel trager worden, omdat je het register niet telkens overhoop haalt door programma's te installeren en weer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je de software van de camera überhaupt willen gebruiken?
Daarnaast is er voor de meeste "echte" camera's wel iemand zo "gek" geweest iets voor Linux te programmeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er zeker.
Ik maak ook wel eens foto's met een DSLR in RAW en daar is een prima programma voor. Ik gebruik de bijgeleverde software ook niet. http://ufraw.sourceforge.net/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en als je nog meer alternatieven zoekt... http://ksvichaar.blogspot.com/2007/06/camera-raw-editors-for-linux.html
Als je bedoelt, programma’s en zo laden:
- Verwijder alle programma's van je bureaublad. Je verwijdert het, kijkt in je prullenbak en zet het terug, maar NIET op je bureaublad. Ik heb dit voor het laatst gedaan en het was ongelooflijk.
Als je bedoelt, wachtwoorden en zo:
- Dat kan niet, denk ik. Nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om onnodige bestanden te verwijderen. zoals: oude filmpjes, foto's of muziek. dit hielp bij mij tenminste!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij opstartprogramma's verwijderen, en verwijder de programma's die je niet steeds nodig hebt. En dowload ccleaner, en maak schoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ccleaner, zoals hierboven werd gezegd, of als je het niet erg vind om een paar tientjes eraan te besteden Tune-Up utilities. Met dat laatste programma kun je allerhande handigheidjes uithalen, zoals automatisch meestartende programma's beheren, schijf opruiming en defragmentatie, register stroomlijning en nog veel meer, werkt echt fantastisch. Er is een gratis proef versie.:
http://www.tuneup-software.nl/?tracking=UA-nl-NL%2C&utm_campaign=tuu2012&utm_medium=sem&utm_source=yahoo&utm_content=tuubuy&utm_term=bk&x-rest=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Instaleer Advanced system care en zet daarmee je pc in turbo boost mode.

Instaleer avira free antivirus.

Beide zijn lichte programmas speciasl voor oudere pc's, gratis en via google te vinden.

Weet zeker dat dit de beste optie is.

Succes!