Moet je theorie-examen doen voor een snor-scooter met een blauwe kenteken? Of alleen praktijk-examen?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Brom- & Snorfietsen. Vragen over auto's, boten, fietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Ik kan wel een aanhanger krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet gebruiken i.c.m. de brommer dat deze stabiel is. ( Ik neem aan dat ik hem neit zomaar in de aanhanger kan leggen zonder dat deze gaat schuiven)
Het gaat om een Derbi Senda Xtreme SM.
Heeft iemand misschien een plaatje of een schets waar dit duidelijk op staat uitgelegd of kan iemand zelf een goede uitleg geven.
Bij voorbaat dank.
Het betreft hier een Aprilia SR 50 Ditech. Slechts een van de twee koplampen werkt. Ik heb op een overheidssite gelezen dat een scooter minimaal 1 werkend licht moet hebben, maar ik vraag me af of dat ik mijn geval ook het geval is, of die twee kleinere lampjes niet als één worden gerekend.
Mijn CPI Oliver uit 2007 wil niet lekker rijden.
Als ik hem koud start en weg rij trekt die "gewoon normaal" maar de eerste 2 a 3 maal optrekken na het koud starten gaat die hoger in de toeren en gaat die ook wat harder. Na de 2 a 3 keer trekt die "gewoon" op (vindt ik persoonlijk te langzaam).
Na een flink eind rijden (laten we 10km aanhouden) trok die door in de toeren, ik gok dat die normaal rond de 8000 toeren rijdt en dan trekt die door tot ongeveer 11000 gok ik, in ieder geval een stuk hoger. Hij rijdt dan ook rond de 80km/u en normaal rond de 55km/u. Wanneer ik volgas blijf rijden hoog in de toeren valt die uit. ( Na mijn mening stopt de onsteking er mee want het is net alsof ik de sleutel om draai, als ik hem hierna start kan ik weer verder rijden.)
Nu heb ik mijn CDI veranderd, ik heb een ontrenste CDI erop gezet. Maar nogsteeds heb ik hetzelfde probleem. Wat nu wel anders is, is dat die al veel eerder hoog in de toeren gaat maar dit is nogsteeds niet direct, pas na 500m 50 rijden trekt die door. Als ik iets gas terug neem wanneer die hoog in de toeren is kan ik normaal verder rijden.
Nu is mijn vraag : Hoe kan het dat die als die warm is zo langzaam optrekt en lang duurt voordat die echt in de toeren gaat?
Ik werdt door verschillende scooterzaken verschillende richtingen ingestuurd.
Waarom mag dat niet , waarom is een fietspad niet gewoon een fietspad?
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing