Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga een brommer ophalen, maar hoe vervoer ik deze ?

Ik kan wel een aanhanger krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet gebruiken i.c.m. de brommer dat deze stabiel is. ( Ik neem aan dat ik hem neit zomaar in de aanhanger kan leggen zonder dat deze gaat schuiven)
Het gaat om een Derbi Senda Xtreme SM.
Heeft iemand misschien een plaatje of een schets waar dit duidelijk op staat uitgelegd of kan iemand zelf een goede uitleg geven.
Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
33.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zet de brommer op de dubbele standaard in het midden van de aan hanger. Vervolgens neem je 4 spanbanden. Daarna maak je vanaf elke hoek van de aanhanger een gespannen bevestiging naar een zo hoog mogelijk punt van de brommer. Bijvoorbeeld het stuur en het zadel. Als er geen bevestigingspunten zij haak je de spanband er om heen. Niet om kunstof delen want die gaan stuk. Dan vervolgens rustig, gematigd gaan rijden. Dat betekent zorg dat je niet te hard rent en optrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een speciale kar gebruiken?
Je kunt ook een normale kar gebruiken.

Als je hem vastzet heb je spanbanden nodig om hem vast te zetten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal niet makkelijk worden om het te doen dat het voor 100% veilig is.

Je dient in ieder geval de wielen met spanbanden te zekeren op de bodem zodat ondanks inveren van de bromfiets de wielen op de bodem van de aanhangwagen blijven staan.

Daarna dient men te zorgen dat het frame niet kan gaan kantelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zou het wel 100% veilig kunnen dan? Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet zegt hoe je er voor zorgt dat het frame niet kan kantelen weet de vraagsteller toch nog niets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan op vele manieren waaronder het vastzetten met spanbanden elk naar een hoek van de aanhangwagen.
Heeeeel simpel !!!

Brommer op zijn standaard, twee shorbanden aan de handvaten naar beneden. Deze hard aantrekken, de brommer zal nergens !! Meer heen gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding