Ja, theorie en praktijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je dat zeker? ANWB zeg alles dat onder snor-fietsen valt geen theorie examen nodig heeft...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat weet ik zeker.
Wat bedoel je trouwens met "snor-fietsen" , iets uit de oude doos?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@gast, Ik kan me bijna niet voorstellen dat het fout op de site van de ANWB staat, weet je wel zeker dat je dat goed gelezen hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger (ik geloof voor 1 januari 2011) had je alleen een theorie examen. Maar na die datum is het zowel theorie als praktijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit antwoord is goed. De examens zijn voor snor- en bromscooters. Nádat je geslaagd bent kies je zelf op welke je wilt rijden of welke je wilt kopen. In de vragen komen daarom ook vragen voor zowel snor- als bromscooters voor.
Goed antwoord.
Je moet sowieso een AM (bromfiets-rijbewijs) halen om op een snorfiets te mogen rijden.
Hier valt dus ook het praktijk-examen onder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De exameneisen voor snor-scooter zijn hetzelfde als voor de "normale" bromfiets. Je zult gewoon het AM rijbewijs moeten behalen.

Voor dit rijbewijs is een theorie en praktijk examen vereist. (En dus ook een aantal rijlessen).

Het rijbewijs AM krijg je automatisch indien je bent geslaagd voor de personenauto (categorie B). Als je die behaald hoef je niet opnieuw examen te doen voor de bromfiets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben bijna pas 16 jaar oud, heb nog geen rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had niet vermeld dat je pas bijna 16 was. Ik gaf die informatie alleen maar om zo compleet mogelijk te antwoorden. Sommige mensen overwegen het namelijk om te wachten wegens de 2-to-drive proef. Dan mag je al vanaf je 17e auto rijden (onder begeleiding) en dan is je bromfiets rijbewijs geldig zonder begeleiding.